Svaret är litet sent ute, men ändå...
Jag använde Gearskinen under två Sarek-vandringar nu, tillsammanlagt ca 40 dar (www.rapadalen.de).
Högsta startvikten var hittils ca 20 kg, och den funkade bra för mig. Ideen att ha ett fullständigt bärsystem utan ram och utan vidare inställningsmöjligheter är genial i min uppfattning: stabiliteten och lastfördelingen ges genom att komprimera (och detta är fullt tillräckligt) och inga justeringar är nödvändiga eftersom Gearskinen är sydd individuellt. Jag har Z-Rest liggunderlag mot min rygg för bekvämlighetens skull.
Visst kan jag inte bara stoppa i utan efertanke - packningsproceduren kan uppnå 10 minut (från kaoset i hela tältet till 'allt är inne').
Men som alltid funkar grejor best som genomtänkt system. Hela mitt tält (Golite Hex 3 utan inertält, bara golv) hamnas i stora nätet på Gearskinens baksidan - det är sista grejen jag packar upp.
Därför kan allt packas inne i tältet om det behövs (tältgolvet som är separat och jag slå i allt som packas i golvet), jag kan utrusta mig mot regnet som öser ner därute och riva tältet när säcken är redan stängd. Tältet och häringar hamnar i nätet, tältstång är mina vandringsstavar, och det var det.
1) Gearskinen ligger utsträckt, Z-Rest därupp.
2) Tältgolvet, grejor
3) Sammakopplingen av kompressionsremmar
4) Kompression
Jag gick ner i vikten från 3,x (Gregory Robson Pro) till 0,8 kg på ryggsäcken. (My Gearskin has heavier material and bigger clips than usual, for winter use.)
Det finns recensioner på:
Backpackgeartest
Fråga gärna efter detailjer... mvh, Lukas
http://www.rapadalen.de