Gearaholic....

Njaooo...

kanske inte alla lavingrejorna som den därna snubben hade, fast som Telemarkare så ligger jag ordentligt i lä jämfört med hur jag är som Flugfiskare :)

Men telissäsongen är ju långt ifrån över ännu...

/Anders B

Kan ju säga att jag tar åt ig en smula.
Det händer att jag känner mig sokm Ole i sällskapsresan ibland.
Man ok killen i Denver, han vinner helt klart!

Prylar är kul, det blir ju en del av intresset!
Det värsta är att jag har en massa intressen där "prylbögeriet" har växt sig lika stort.
Får väl snart hyra ett garage för att få plats med all bråte.. ;-)

/micke.

Re: Gearaholic

Stadan; sa:
...

Själv känner jag inte igen mig... eller... inte ni heller va? Nä tänkte väl det! Vissa trådar här på utsidan.se påminner väl inte det minsta om artikeln va?

Staffan :)

...

Jag känner igen mig som f*n. Men å andra sidan så är jag inte den som bryr mig om att jag e fast i prylträsket. Killen verkar ju ha dåligt samvete över alla prylar han införskaffar sig. Eller är det bara jag som tycker det det verkar så? Om han nu har dåligt samvete så är det väl bara lägga av å köpa allt? Om man inte klarar detta så är det väl ett rätt bra exempel på en människa med dålig karraktär ;)

Som med alla intressen här i världen. Man satsar ju på bra saker om man gillar å hålla med med sådana saker.
Älskar man å köra bil å njuta av kommfort å allt va de innebär... Då köper man sig inte en Volvo 240 GLE.

Sen kan även jag tycka att det går till överdrift ibland. Absolut! Speciellt diskutionen om vilken sked man ska ha i fjällen. Huruvida MC-flurryskeden är bra eller inte. Sånt kan få mig å gråta. Faktiskt. Men de e ju mitt problem det.

// lars

Det kunde vara jag.

Visst känner jag igen mig. Jag gillar prylar och att använda dem och lära känna för och nackdelar.

Men det är minst lika fantastiskt att lämna det mesta hemma och bara sätta sig på en stubbe och lyssna och titta och lukta.

Med alla prylarna så är det alltid något som måste fixas och underhållas.

Riktig semester är att vara långt borta från alla måsten och butiker.

Thure

Prylträsket

Det intressanta är just att han trodde att ett par skidor skulle räcka och sen blev det bara värre och värre...

Jag började precis på samma sätt för 12 år sedan med Telis, och ett par skidor. Var då lycklig att kunna göra allting på ett par skidor!

Nu har jag massor av varianter men är inte så mycket ledsnare för det;-)

Ni vet den där känslan av glädje blandad med olust och nästan illamående. Som när någon beskriver hur just du borstar tänderna, hur just du kör bil osv. Den där känslan som uppstår när någon träffade precis på den ömmaste punkten.

Låt oss bara säga att jag kan sympatisera när han säger "and then it just spiralled out of controll"...

/samme

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg