OK, nu har jag beställt ett par svindyra Leki Smart Traveller, alltså modellen i både kolfiber och alu, så får vi se hur det går.
Hade tänkt vänta på Black Friday, men det är ju inte säkert de kommer med och jag är så sugen på att komma igång. Sajten jag hade span på som har lägsta pris-garanti och utlovade snar prissänkning därför att nåt annat företag skulle ha en drive som de måste matcha, höjde istället priset med 15% för att kunna ge 15% i Black Friday-rabatt... Då blev jag trött på alltihopa
Det här är rehab för mig. Promenaderna med mina billiga Lidl-stavar har gjort mer för mig än 6 års rehab gjorde. Officiell rehab gjorde faktiskt ingenting bättre, tvärtom gjorde det ont värre. Min egen rehab är så mycket bättre, så det får väl kosta.
Är fortfarande inte riktigt klok på detta med olika typer. Är trecking och och trail samma sak eller olika t.ex.? Och om det bara är handremmarna som skiljer, borde man då inte helt enkelt kunna använda olika remmar men samma stavar? Eller kanske är det så att treckingstavar är starkare för att de ska tåla att man stödjer sig på dem? Det skulle ju kunna vara en skillnad.
Nåja, jag kommer att ha att göra med de här under vintern. Men går det bra blir jag nog sugen på att prova i terräng till sommarn. Min räckvid till fots har varit så kort i många år att det här är superpeppande för mig! Svamppromenader har jag klarat senaste åren, men långvandringar har det inte varit tal om. Nu känns det som att det kanske kan bli möjligt.
Tack för hjälpen alla som har svarat hittills!