Gary Fisher Kaitai

Re: Lämplig cykel

Vad är "acceptabla priser" för dig?

Min budget ligger på 6 - 7000kr så den är inte så stor med andra ord men väljer man en cykel av utgående modell så borde man få en hyfsad för de pengarna tycker jag. Cykeln jag har tittat på, alltså en gary fisher kaitai, hamnar på ca 6500 med stänkskärmar m.m. fast då är det en alivio bakväxel men vevpartiet är en deore så då är frågan om det duget om jag ska cykla en längre sträcka som genom sverige.

Det var den enda cykeln som handlaren hade hemma som skulle passa mig och min plånbok, de andra som fanns var racercyklar som jag inte tror passar mig och de hybrider/mountainbikes som fanns var antigen billigare modeller med sämre delar eller sådana som är betydligt dyrare.

Jag och min flickvän har var sin Marin Bear Valley med stel gaffel och 559 mm hjul (26 tum alltså). Kostade 5700 utan tillbehör på http://www.cykelnetto.se. Alla fästen man behöver finns, även lowriderfästen på framgaffeln. Mycket av utrustningen är deoreklass. Denna tycker jag är bra till litet av varje. Vi har cyklat en hel del långfärd i Sverige. Funkar också bra till pendling. Det fanns också en liknande cykel hos Häggs i Myresjö dvs On One "In Bred" geared med vassare utrustning men utan fästen för Lowrider. Detta går ju att fixa med byglar över gaffelbenen som följer med vissa lowriders. Kostar 6800 kr.

Mange

Stormange; sa:
Jag och min flickvän har var sin med stel gaffel och 559 mm hjul (26 tum alltså). Kostade 5700 utan tillbehör på http://www.cykelnetto.se. Alla fästen man behöver finns, även lowriderfästen på framgaffeln. Mycket av utrustningen är deoreklass. Denna tycker jag är bra till litet av varje. Vi har cyklat en hel del långfärd i Sverige. Funkar också bra till pendling. Det fanns också en liknande cykel hos Häggs i Myresjö dvs On One "In Bred" geared med vassare utrustning men utan fästen för Lowrider. Detta går ju att fixa med byglar över gaffelbenen som följer med vissa lowriders. Kostar 6800 kr.

Mange

Jo jag har tittat lite på den då jag har sett att den cykeln har diskuterats en del här på forumet och den verkar väl helt ok, jag ska nog kolla upp den lite bättre tids nog.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kvchs9 Gary Fisher Långcykling 16

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg