Garmont - Lady Master

Är det någon som har erfarenhet av Garmonts Lady Master?
Vill fortfarande hålla mig till läder men med spännen och är tacksam för alla svar!
Tina

Varför?

Sure, det är respekt att köra med läder, men bortsett från det - varför väljer man läder?

Jag menar inte att vara spydig, är bara intresserad varför man väljer läderpjäxor. Jag trodde att plast var bättre på allt - vad missar jag?

Plast är lätta
Plast kan ta ut innerskorna för att torka
Plast är vattentätt (även utan insmörjning)
Plast är stabila
Plast är mjuka (spänn upp lite och sätt i "gå-läge")

Jag använder T1 / T2 till allt från skridskor till toppturer till isiga pister. Vill man bara gå på tur finns ju plast för det också (typ T3)...

Mvh

Jadu, bra fråga, varför.
Det är väl kanske lite en principsak. Jag kör nu på läder utan några spännen och tänkte "avancera" till 2 spännen. Jag är ingen aggressiv åkare och tycker att läder är ok. Men kan hålla med om några av dina fördelar med plast.
Vem vet vad det blir i framtiden...

Var..

åker du?
Om du mestadels åker tur så är det väl "ok" med Läderpjux, men börjar det bli lite mer brant så är "plaststövlar" att föredra, tycker jag i alla fall...

Scarpas T3:eek:r eller T4:eek:r är ju inte så dumma om man inte vill gå på de högre (och tyngre men stabilare) T1:eek:rna eller T2:eek:rna.

Men det är ju bara vad jag tycker...

/Anders B

T4

T4 är låga och mjuka, ska liksom ersätta läder rakt av. Som T3 fast mjukare.

Kan vara värt att pröva kanske?

Mvh

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg