SD korten är inget nytt och säg att garmin haft SD kortläsare i nästan 10 år.
Varför många vill kartorna är att du vill ha friheten att göra dina egna SD kort medkanske fler olika kartor på samma område. ex gröna kartan och sjö kort.
Förprogrammerade SD kort är ett dåligt försök att styra oss kunder att spendera mer pengar på för dem billigare produkter, och för oss mindre frihet att bestämma själv. Jag tror att de på garmin tror att de ska bli av med crackade kartor på detta sättet då vissa dvd skivor innehåller flera olika områden som du sedan får lösa upp för en avgift. Men det blir tvärt om. tryck skapar mot tryck.
Och din version att någon skulle kunna mass kopiera kartor till olika gps är fel som satans efter som upplåsnings koden du får är ett resultat av kartans kod och din gps serienummer.
Var får di dina uppgifter ifrån?
Jag tror att du inte har en Garmin eller så jobbar du där och försöker fjäska till dig en bättre pos.
eller så är hjälmen för hårt spänd.
Vad gör det dig om han vill gå till KO ????
Lägg ner, du gör dig bara dum, t.e.x GPSMAP 60 har inte SD läsare på de första modellerna, men på de senare.
Du kan inte utan vissaa kunskaper lägga in den på flera enheter men....
Som jag beskrev, fast jag kanske ska förtydliga.
1 Kalle köper GPS
2 Kalle Köper Friluftskartan
3 Kalle installerar Friluftskartan på en dator skaffar upplåsningskod till den GPS han just köpt.
4 Kalle för över kartan till sin GPS eller till ett SD kort
5 Skulle kalle kunna avregga sin GPS efter detta, själv online obegränsat så kan:
A Kalle sälja GPS'n med kartor för ett attraktivt pris.
B Kalle köper en ny GPS och gör samma sak igen, och igen.
Och gillar du inte Garmins produkter, strunta i och köp dom din lede fåne.
Och nej, jag jobbar verkligen inte åt Garmin men äger en GPS 12XL, GPSMAP 60 CS, Quest, Nüvi 500 och en Zümo 660 alla från Garmin.
Sedan har jag haft en Magellan Explorist Xl, samt en Magellan crossovermodell jag inte kommer ihåg betckningen på. En Navigon i bilen, och några telefoner med olika GPS varianter nu senast en Nokia med Garmin XT.
Och det finns inga skivor med flera produkter på från Garmin, 1 skiva=1 område.
Sedan kan du gå och dra åt skogen med dina oförskämdheter om hårt spända hjälmar, du kan sitta hemma där hemma på kammarn och vara kaxig vilket oftast tyder på ett vekt psyke.
IRL skulle du nog inte vara så kaxig....