Idag skulle jag traska runt lite i skogen tänkte jag. Kollade kartan i Garmin Mapsource och gjorde mig en liten rutt på 8km längs diverse olika slags vägar och stigar. Förde över den till GPS-enheten (GPSMap 60) och stack iväg. Döm om min förvåning när jag väl var ute i skogen och just plockat fram min rutt! Den såg jätteknasig ut - vissa waypoints saknades och andra hade flyttats flera hundra meter, på något ställe tyckte den att jag skulle gå fram och tillbaka samma sträcka fyra gånger..! Jaja, jag lyckades ta mig runt ändå med hjälp av själva kartan, lite sunt förnuft och spår i snön.... Nu när jag kom tillbaka förde jag tillbaka samma rutt till datorn, och kan konstatera att den tillbakaförda rutten också ser knasig ut! Har provat några gånger med samma resultat - något går snett när rutten förs över från datorn till enheten. Provade att flytta en waypoint som blivit "knasig" några meter i datorn och föra över rutten - nu blev inte just den waypointen knasig längre! Alltså verkar det ha att göra med placeringen av waypointsen... mycket märkligt! Vad kan det vara som går fel egentligen?!?
Garmin: Rutt blir fel när den förs över till GPS-enheten!
- Trådstartare BadCash
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Garmin Fenix 5 Plus - Köp eller titta åt ett annat håll..?
- Börjat av Nordiska Motorcyklister
- Svar: 8
-
-
-
-
-
-
-
-