Garmin inreach mini

Jo men av flera olika orsaker kan det vara både kul och bra/nödvändigt att plotta sin position på papperskartan.
Ja, då förstår jag. Jag har mobilen med mig och har alla nödvändiga kartor + en bra kartapp i den så för mig fungerar det. Givetvis har jag papperskarta och kompass också - i reserv- om tekniken skulle krångla när jag är på längre turer. Sedan tycker jag att Garmins kartmaterial inte är lika bra som Fjällkartan, Terrängkartan och Topografiska kartan så jag förstår att man hellre har en papperskarta. än att använda deras kartor.

Till Skogsbaronen: En möjlighet för dig skulle kunna vara att lägga ditt koordinatsystem ritat så som du önskar ovanpå valfri digital fjällkarta, skriva ut och plasta in. Låt en kartintresserad göra datajobbet om du inte sysslar med sådan programvara.

Ett inte helt ovanligt problem med att man tar över någons inreach är att imei är låst och man kan inte få igång den på sin inreach sida. Jag bytte bort min satellit telefon mot en inreach mini där ägaren bytt kreditkort och inte ändrat på sitt inreach kontot. Betalningarna har förfallit och med det är enheten låst. Detta kan fixas genom att man ringer detta nummer Garmin Billing Department at 1-800-511-2459 and select Option 1. Betalade 75 USD som förfallit till betalning och voila ! Upplåst

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg