Ja det finns ju olika val. Pratar om flerdagsturer i ödemarken nu. Mobilen har man alltid med sig, och med offline kartor funkar det suveränt att navigera. Gratis och utan mobiltäckning. Själv slår jag bara på den om man kommer vilse, och behöver veta exakt var man är - dvs ganska sällan, och då räcker batteriet länge. Då kan man ju spara någon waypoint om man vill, men man kommer ju förhoppningsvis ihåg själv var man varit, så varför ?
Garmin Inreach är väl mest en extra säkerhet om man vandrar själv på otillgängliga ställen där man sällan möter någon, annars är det onödigt.
GPSklocka har jag aldrig fattat, det är väl mer en leksak när man cyklar och springer, om man vill logga statistik då osv. Onödigt egentligen.
Garmin Inreach är väl mest en extra säkerhet om man vandrar själv på otillgängliga ställen där man sällan möter någon, annars är det onödigt.
GPSklocka har jag aldrig fattat, det är väl mer en leksak när man cyklar och springer, om man vill logga statistik då osv. Onödigt egentligen.