Jag söker en ny vägnavigator som klarar RT90 koordinater. Jag har alltid haft Garmin och vill fortsätta med detta märke. Jag har idag en Quest2 som nu börjar ge upp. Jag jobbar bla på mobiltelefonstationer och standard inom denna branch är att ange mastens position i RT90. Fördelen med detta format är att det blir väldigt få missupfattningar när man får koordinaterna via telefon etc, det finns ju bara ett sätt att ange dem till skillnad från tex WGS84. Jag letar efter en vägnavigator gärna av "crossover" modell då dessa brukar vara lite mer tåliga. Problemet är att Garmins hemsidor är under all kritik när det gäller detaljerade produktspecifikationer, det går inte någonstans att få en en sammanställning över vilka GPS som klarar ett visst kartsystem. Är det någon som känner till en hemsida med bra detaljerade specifikationer?
Jag har tittat på Garmin Nuvi 550 men den har slutat tillverkats och den irriterar mig främst då det inte går att ändra vilka datafält som visas när man navigerar. Vilka fler vägnavigatorer klarar RT90?
Jag har tittat på Garmin Nuvi 550 men den har slutat tillverkats och den irriterar mig främst då det inte går att ändra vilka datafält som visas när man navigerar. Vilka fler vägnavigatorer klarar RT90?