Fler problem av samma slag + lite till...
Har samma problem även om gps:en är kopplad direkt till usb-porten. Har fungerat fint i ett år nu, men plötsligt har det blivit problem att kopiera över kartor. Det går om jag skickar få kartor, men problemet är att kartorna inte syns i gps:en! Dvs får ingen detaljerad info om ortnamn, små vägar mm. Det enda som syns är den översiktskarta som redan ligger i enheten. Waypoints inga problem att skicka.
Trodde först det hänt något med minneskortet så jag har resetat några gånger med Enter+Page vid uppstart, men utan resultat. Uppdaterade sedan firmware till 3.70 men utan resultat. Sedan uppdaterade jag MapSource till 6.14.1 men det resulterade bara i att alla ortnamnen försvann från samtliga kartor!! (Har Friluftskartan standard och har INTE uppdaterat dessa då det har avråtts ifrån i diverse trådar). USB-drivers verkar inte ha ändrats, fortfarande 2.2.1.
Någon som har liknande problem??
Kom just i tankar om att jag precis uppdaterat Windows XP till servicepack 3... Kan det ha något med saken att göra med överföringsproblem? I övrigt fungerar datorn & usb-tillbehör fint...
Eftersom fjällturen nalkas om en månad så funderar jag på en drastisk metod att köpa Friluftskartan Pro på ett SD-kort. Men slipper helst eftersom jag redan har kartorna (visserligen standardutförande). Men om jag inte hinner lösa problemet... Någon som har erfarenhet av FriPro på SD?