Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Garmin 276c ska vara mobil, dvs både i båt och bil. Har någon erfarenhet av Garmin 276c i fält, dvs ute i skogen. Batteritiden tycks ändå räcka i 10 timmar...
Är Garmin Quest 2 bättre för "all around" ändamål (skog, fjäll, vatten och väg)?
Nej eftersom jag anser den alldeles för stor och tung att släpa på några längre sträckor har jag inte ens försökt. Den har dessutom en liggande skärmbild som är sämre vid handhållen användning.
Är Garmin Quest 2 bättre för "all around" ändamål (skog, fjäll, vatten och väg)?
Den mindre storleken gör den något smidigare men den har också liggande skärmbild och antennen verkar dessutom vara opraktiskt placerad för handhållet bruk.
Jag anser de riktigt handhållna enheterna med autorutt i 60-serien, 76-serien och vissa eTrex vara mindre dåliga för fordonsbruk än vad fordonsenheterna är som handhållna. De förstnämnda är därför bättre kompromisser om man bara skall ha en enhet för så diametralt olika användningsområden. Sedan beror det förstås på hur mycket man ägnar sig åt de olika aktiviteterna. Är man yrkeschaufför och fritidsbåtägare som vandrar en dag om året kan man kanske tänka sig att släpa på en 276C ute i spenaten eftersom den är så mycket bättre alla de andra dagarna.