Jo, ...
Det är bra råd jag får.
Men, det finns alltid ett men...
Affären har bytt ägarstruktur vilket gör att de inte har några juridiska krav på sig att överta de tidigare ägarnas åtaganden. De för inte längre T&T så jag är SOL(Inte "Smiling Out Loud" förkortningen)...
Eftersom jag inte har en "No Questions" garanti så är det egentligen inte ett Garantiärende utan ett service ärende.
KO. är förmodligen inte mindre arbete att ta tag i för att få rätt.
Men, nej, jag handlar inte längre där(För er som bor i Uppsala så kan jag säga att jag kan bli tvungen snart eftersom den andra butiken har upphört ;-).
Jag anser att oavsett ägare och agenturer så är det affären som borde ta sitt ansvar, eftersom man övertar en kundkrets med en inarbetad affär. Men, jag tog den, som jag trodde då, enkla vägen och skickade spöt raka vägen.
I efterhand var det kanske inte så smart.
Det är lite surt eftersom jag egentligen är lite sugen på ett 4-delat Horizon nu, men jag drar mig för att köpa det eftersom det verkar struligt med garantierna och jag egenligen inte vill gynna ett företag som inte tar hand om sina kunder bättre, men de gör så härliga spön...