Galterösund

Menar du det mellan Galterö å St. Stårholmen å vidare ut? För där är det verkligen jättegrunt!

/Janne

Kulmesund heter det och det är mycket riktigt grunt. Där kan man ofta gå torrskodd över. Nej, det är inte det jag menar utan längre söderut mellan Brännö och Galterö. Kovadet var alltså en plats där man ledde över korna från Brännö till bete på Galterö.

Kulmesund heter det och det är mycket riktigt grunt. Där kan man ofta gå torrskodd över. Nej, det är inte det jag menar utan längre söderut mellan Brännö och Galterö. Kovadet var alltså en plats där man ledde över korna från Brännö till bete på Galterö.

Ok då är jag med!
Tack för all info! Du verkar kunna området ;)

/Janne

Jo Hanna å ni andra det var paddelbart! Kunde alltså nu för 1:a ggr runda Brännö utan nåt lyft! Långgrunt var det ca 2-3dm å faktiskt låg det tunn is alldeles innan "röret"
För övrigt var det nog årets finaste dag! Soligt å havet låg som en spegel! Det var bara badet som fattades, vattentemp 4,5gr! Synd min badgräns går vid 5gr så det blev inget dopp ;)

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    43.4 KB · Visningar: 657
Äntligen

Fick vi också paddlat under den nya bron igår. Riktigt fint, men trögt söderom där det är grunt som tusan :)
bro-galtero-branno.jpg

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg