Tackar đ fick följande svar pĂ„ Facebook som verkar stĂ€mma pĂ„ prickrn:Grattis. Kan var bra att ha till vintern om dom stĂ€nger av elen/fjĂ€rrvĂ€rmen
Det fanns flera Caravan Artic versioner med olika fyllning och olika fĂ€rg. VĂ€ger den 1600 g Ă€r den förmodligen marinblĂ„ utvĂ€ndigt och röd invĂ€ndigt. Ăr den marinblĂ„ bĂ„de utvĂ€ndigt och invĂ€ndigt Ă€r det en annan Ă„rsmodell som skulle vĂ€ga ca 1700 g.
Sedan fanns det nÄgot Är om jag lÀser rÀtt Caravan Artic som var röd utvÀndigt och ska vÀga ca 2000g och en den isblÄ skulle vÀga 2300 g.
Men inget av dessa fÀger stÀmmer med min gamla broschyr (Marinble Är mycet mörkare Àn den pÄ trÀdskaparen bilder
KĂ€lla: diverse gamla Caravan broschyrer.
'Jag har en exakt likadan och -35 Àr nog en helt OK temp-angivelse. Jag har som kallast sovit i -37 utan problem. Min Àr frÄn '93 och fortfarande i gott skick. Den kallades Arctic IsblÄ vill jag minnas. Arctic fanns i tre olika modeller. Röd, blÄ och isblÄ(som var den varmaste)."
SĂ„ det Ă€r nog den isblĂ„ du nĂ€mner pĂ„ slutetđ den vĂ€ger ju dessutom ca 2300g