Ingen Gådojåhko-bro här, den är på en annan (betydligt farligare) Gådokjåhko som rinner ut i Rapaädno. Utanför extrema flöden har jag svårt att se att någon bro behövs:
Visa bilaga 13816
Inga broar, men vad jag minns inga svåra vad heller, kan dock vara lite orienteringsproblem att hitta bra ställen att gå över de vattendrag som finns. Det är möjligt att man i manhög vide kommer fram till ett ställe där bäcken är en liten sjö istället, så då får man gå tillbaka och hitta ett annat ställe eller riskera att bli blöt.
Jag har bara gjort två besök i de här trakterna, men jag skulle nog säga att det är nog hyggligt sannolikt, men inte säkert, att du ser några andra kring Guhkesvaggebron, från den korsande trafiken till/från Suorva. Och på första och sista biten när du går på led. Utöver det skulle jag inte räkna med att träffa några andra, men det kan ju såklart inträffa - det är ju inte ovandrade marker.
edit: noterade just skillnad i stavning mellan Gådojåhkå och Gådokjåhkå.
OK. Ja det där vadet kan nog till och med jag klara av =)
är det alltså bara EN bro längs hela sträckan då?
På denna karta ser det ut att vara mindre vildvuxet närmare sjöarna... men risken där är väl att det är mer våtmarker istället. Men kommer nog satsa på att hålla mig åt sjöarna till och hoppas på att viden är mindre där.
http://gnyl.dyndns.biz/SSSinSD/Sarek_översikt.jpg