Bäst hittils!
Jag har kört på K2 totallypiste och Targa bindningen förra säsongen i det flesta förhållanden inklusive topptur på montblanc. Totalt ca 8 hela veckor + några helger. Pjäxor crispi CX1 95%, och ett par snörskor 5% av tiden.
- De har hållit och visar inga tecken på att vara på väg att gå sönder. Kabeldragningen är utformad lite annurlunda för att den inte skall slitas.
- Fjädringen; den hemliga "patronen" skyddar fjädringen och det är en fjäder som trycks ihop - inte dras ut med risk för översträckning. Fjädringen kan bytas till olika hårdhet. Den skaver inte på sidan av mina crispi cx1 som chilibindningen gjorde.
- De har bra passform och du behöver inte spänna kabeln hårt för att ha bra kontroll på skidan.
- Materialvalet: rostfritt stål som inte kommer att materialutmattas. Det gör tyvärr aluminum.
- Kraftfull montering av en distansplatta med 4 skruvar i skidan. separat fastskruvad bindning på distansplattan.
Nackdel: eftersom monteringen är beroende av distansplattan blir det lite pyssligare för de som vill köra högklackat...
Bäst hittils...Jag har använt följande bindningar som jag kan jämföra med:
Riva I : Ok, slet en del kablar vid fotplattan, havererade efter flera år pga materialutmattning.
Riva Chili: katastrof, läs mer i dikussionen ovan angående den bindningen.
Rainy Superloop: Ännu sämre. Den är numera helpajad men höll på att förstöra mina skidor.
Pitbull - den gamla: Jag blev av med den utrustningen och hann aldrig uppleva det jag HÖRT att kabeln gick av och sköt iväg fjädern.
SkoyHoy - Har jag provat lite grann. Upplevs som stabil i farter i pisten, men är inte lika smidig som Targan i offpist. Utlösningsbindning med step in har ju sina fördelar...