Anorak Moen
Anorak T&P moen!
9/10 ger jag den för det pris man betalar. Jag har suttit länge och funderat på just Fjällräven anoraken no 8 i burnt orange. Men det som stannat mig är priset. Jag har ett gäng andra utelivs jackor med softshell, proshell, packlite från Haglöfs, arcteryx och tierra som jag är hemskt nöjd med.
Men jag växte upp av att ärva grejer, låna mina föräldrars gamla jackor och till och med min Morfars klädkollektion. Så jag har en kärlek till det gamla, tidlösa, stilrena bomulls plaggen. Därför har alltid fjällräven legat nära hjärtat just på grund av designen.
Och då kommer vi till deras anorak no 8, den är ingen
Annat än fruktansvärt snygg. Både i sin enkelhet men även under finesser fjällräven lagt ner på jackan. Men då kommer vi till priset, jag vet eftersom jag vart i "branschen" och provat ett gäng olika jackor med åren att nio av tio fall vill man ha kvalité får man också betala för det. Självklart i många fall beroende på vad man tittar efter för prylar/kläder/etc finns det undantag. Och det kommer vi till idag och det är Anorak T&P moen. För 595:- får man en väl sydd, gedigen, snygg, enkel, stilren och faktist bra kvalité på jackan. Den är fullsmockat med fickor en helt okej huva och bra passform. Det är ingen figursydd jacka utan man har tagit till lite bredd vilket jag uppskattar eftersom när man har kläder under i olika lager vill man inte känna sig "instängd". Huvan är bra den går framför ansiktet med en liten skärm som skyddar om det regnar. Man kan justera den med dragremmar bak till för att få en tajtare passform om man vill så att den är mer följsam. Tyget i allmänhet är helt godkänt, inte det slitstarkaste tygen på marknaden men verkligen tillräckligt.
Jag personligen är 175cm lång och väger ca 71kg. Jag köpte Medium M(50) och jag tycker den är perfekt. Jag är relativt smal byggd och skulle säkert
kunnat klara mig med small men jag uppskattar som sagt utrymmet, det lite längre armarna och att den går över rumpan baktill. Så för 595;- får ni en anorak som passar bra, tillräcklig kvalité och snyggt utförande för en väldigt godkänd peng. Och jag kan inte mer än rekommendera den till vem som helst som vill ha en bra jacka, till bra peng som ni säkert kommer kunna ha livet ut!
Summan, har ni pengar och väldigt gärna vill ha fjällrävens anorak no 8 så säger jag köp den, ni kommer garanterat inte bli missnöjd. Men för er som funderat på Anorak T&P moen kan jag säga med 100% säkerhet av min egen erfarenhet att ni kommer inte att bli missnöjd.
Tack för mig hoppas jag vart till någon hjälp!
Mange