Funkar dessa sittdynor med ryggstöd?

Ingen egen erfarenhet, men vad skall du ha den till? Verkar vara en enkel vadderad sittdyna med två spännband som gör att den kan formas till ett L. Räkna inte med att den ger speciellt stöd i ryggen eller på något sätt kan ersätta en stolsram eller något annat fast föremål bakom ryggen.
 
Jag använder motsvarande från Crazycreek. Fanns förut på Vidfors men hittar den inte nu. Funkar alldeles utmärkt, otroligt skön inte minst efter en dag i kajak. Den jag har är dyr men robust och bra. Vet inte hur den i länken ovan står sig i jämförelse.
 
Ingen egen erfarenhet, men vad skall du ha den till? Verkar vara en enkel vadderad sittdyna med två spännband som gör att den kan formas till ett L. Räkna inte med att den ger speciellt stöd i ryggen eller på något sätt kan ersätta en stolsram eller något annat fast föremål bakom ryggen.
När jag sitetr på marken. Blir alltid trött i ryggen och vill kunna lutan mig mot något. Vill inte behöva släpa på någon stol etc., utan ha med mig något lätt och packvänligt.
 
Jag använder motsvarande från Crazycreek. Fanns förut på Vidfors men hittar den inte nu. Funkar alldeles utmärkt, otroligt skön inte minst efter en dag i kajak. Den jag har är dyr men robust och bra. Vet inte hur den i länken ovan står sig i jämförelse.
Tack. Var det dynor med styv baksida som inte böjer sig eller som denna variant, två mjuka dynor?

Precis, på klippor eller annan mark utan något att luta sig emot är det efter stund skönt med något att luta sig emot.
 
Har även sett styva dynor som kanske inte böjer sig lika lätt, men de är å andra sidan inte lika enkla att rulla ihop och stoppa ner i väskan/ryggsäcken.
 
Dynorna är halvstyva, det går att rulla ihop stolen men inte till ett riktigt kompakt paket. Lite för skrymmande för fjällpackning skulle jag säga men som sagt perfekt i kajak.
 
Har en liknande för mina skogsturer och en lättare där man använder liggunderlaget för fjällturer. Har gett uteupplevelserna en helt ny dimension, otroligt sköna att sitta i och ger bra stöd för ryggen som oftast saknas när man är på tur. Bara köpa ... :)
 
Vi har haft med en Crazy creek på vandringsturer i fjällen. Perfekt vid de längre pauserna för att vila rygg och få vackra vyer. Jag har dock mest använt den när grabbarna har spelat fotbollsmatcher eller när vivarit på stranden.
831C4ABB-CD3E-405E-B6A8-F3B2716716F9_1_105_c.jpeg
7A6E2FCD-E40F-4FB6-829D-CE4EB300E0ED_1_105_c.jpeg

7A6E2FCD-E40F-4FB6-829D-CE4EB300E0ED_1_105_c.jpeg
831C4ABB-CD3E-405E-B6A8-F3B2716716F9_1_105_c.jpeg
 
Fungerar de att sitta på utan att ha raka ben? Jag trivs inte alls att sitta med helt raka ben, inte ens när jag ligger på rygg gillar jag att ha raka ben utan har ofta fötterna i marken och alltså böjda knän.
 

Liknande trådar