Fungerande imskyddsmedel?

Jag behöver använda glasögon när jag åker skidor på längden, men det är ett elände med igenimmade glasögon. Någon som känner till ett fungerande imskyddsmedel? (Jag vill inte stoppa linser i mina Ögon!)
Anders

Saliv. Spotta, gnugga, skölj och torka. Effektivast, billigast och du har det alltid med dig. Kan det bli bättre? ;)

cayard; sa:
Jag behöver använda glasögon när jag åker skidor på längden, men det är ett elände med igenimmade glasögon. Någon som känner till ett fungerande imskyddsmedel? (Jag vill inte stoppa linser i mina Ögon!)
Anders

Jorå. Men jag vet inte om det funkar på glasögon. På MC-visir funkar det utmärkt. Där är problemet på våren och hösten att det immar igen när man stannar vid rödljus och det är lite kallare ute. Åk till din lokala MC handlare och kolla sortimentet och vad de rekomenderar.

Imskyddsmedel

Jag har provat olika imskyddsmedel. Det försvaret hade i slutet av sjuttiotalet när jag exerserade beväring, samt ett otal som olika optiker försökt pracka på mig under min glasögonkariär. Ett gemensamt drag har de alla haft, nämligen totalt obefintlig effekt.

när jag spelade hockey gnuggade man in schampoo i visiret för att undvika imma, du kan ju prova det med ett av glasen i glasögonen och sedan medela här på utsidan om det har någon effekt, jag mins inte hur bra det fungerade...

tandkräm funkar på cyklop, kolla annars i en dykshop. De brukar ha. Det borde ju funka på glasögon också.
//Niklas

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Vilken är den lättaste fungerande mobiltelefonen just nu? Utrustning allmänt 28

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg