Att man valt att skriva ut sitt namn är inte samma sak som att man inte tänkt på det. Du lämnade dock den lilla öppningen med "tycks ha tänkt på det";-).....
MÅSTE man alltid förklara sig
Jag menar ungefär så här: Eftersom internet är ett utmärkt ställe att hitta all möjlig information om människor, så lockar det inte bara vänliga själar utan även många som har mindre trevliga syften. Det gäller inte minst i forum som till exempel detta. Det är inte de som är aktiva här som är de "farliga anonyma" utan alla de andra som vi inte vet om. Det är hur lätt som helst att på internet ta reda på en väldigt massa personlig information om alla som inte har skyddad identitet och jag menar att människor som visar att de är medvetna om riskerna med detta ger mig ett större förtroende som obekanta personer, än de som inte tycks ha tänkt på det.
Hoppas jag inte trampar någon på tårna genom att tycka detta. Jag har inte tid att svara mer förrän om en vecka, för nu MÅSTE jag packa. Åker (som sagt i en annan tråd) till fjällen i morgon kl 8!!!!!
När en person varit aktiv på forumet en längre tid, så man kunnat grunda sig en uppfattning om denne, tycker inte jag det spelar någon roll om personen valt att ange sitt namn eller inte.
Däremot inledningsvis känner i alla fall jag mig mer avvaktande gentemot en anonym person än om personen angett sitt namn. Trovärdighet, i meningen att personen menar vad den skriver, tar längre tid att bygga upp från anonym grund än om namnet getts. Troll anger sällan sitt namn.
Raskesven