• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

full som en kastrull!!

jag skrev "i sådana här sammanhang" och syftade naturligtvis på det som kom efter, om du läser texten.

Det var ju det jag gjorde, trodde jag.
Alkohol är ju en uråldrig metod för "terapi". Inklusive att ta betalt för alkohol och låta folk släppa sina hämningar och lätta sitt hjärta. För att de dagen efter ska ha kvalitetstid med sig själv och komma till insikt om det ena och andra.
Eller missförstår vi varandra?

(Jag kör uteslutande med datanördsvarianten av FTW. Inte mc-gängsvarianten.)
 
Det var ju det jag gjorde, trodde jag.
Alkohol är ju en uråldrig metod för "terapi". Inklusive att ta betalt för alkohol och låta folk släppa sina hämningar och lätta sitt hjärta. För att de dagen efter ska ha kvalitetstid med sig själv och komma till insikt om det ena och andra.
Eller missförstår vi varandra?

(Jag kör uteslutande med datanördsvarianten av FTW. Inte mc-gängsvarianten.)


jo jag vet och det var ju därför jag undrade varför man inte förde över denna välbeprövade och fungerande metod till den verksamhet landstinget mfl arrangerar. alltså utanför ställen där man i dag avnjuter sina glas. i sin strävan efter quick fix borde väl ett helrör och ett lycka till dessutom ligga helt i linje med sjukvårdens /psykiatrins modell att jobba.

kanske trots allt inte var så tydligt, får väl skylla på att den nya (usla) pizzaknådarn på hörnet inte förstått vad som förväntas när man beställer "extra mycket ost" min hjärna är nere på tredjedels fart i sin brist på fett. :)
 
det var ju därför jag undrade varför man inte förde över denna välbeprövade och fungerande metod till den verksamhet landstinget mfl arrangerar.

Därför att en så stor del av landstingens pengar går åt till att reparera skador orsakade av just den terapiformen? Biverkningarna är ju rätt välkända.

Men det är klart, det handlar ju om självmedicinering. Med lite bättre koll - kanske receptbelägga spånken - kanske det skulle kunna vara nåt. :)
 
Fjäderlätt Läkarsprit

Men det är klart, det handlar ju om självmedicinering. Med lite bättre koll - kanske receptbelägga spånken - kanske det skulle kunna vara nåt. :)

Receptbelagd spånken finns redan, kallas "läkarsprit" och vem som självmedicinerar sig med den hörs på namnet.
(Passar annars fint i Fjäderlätt-packningen dryga 90%, bara att späda med fjällvatten)