• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

full som en kastrull!!

ni får säga vad ni vill och kram så många trän ni kan. fjällvandringar, flugfiske i spegelblanka vatten eller magnifika soluppgångar över hänförande vidder. inget, absolut inget, slår en rejäl fylla med tillhörande upptåg på stan en lördagskväll!

det är så jä*la härligt å va jätte full!!

amen
 
Detta är troligtvis typen av inlägg som ångras dagen efter när man vaknat till... men eftersom jag själv har tagit ett par groggar just nu och ännu inte hittat sängen så:

Jag håller med dig till viss del, i det att alkohol kan förstärka rätt mycket känslor och upplevelser i måttlig konsumtion. Att ligga utomhus framför en levande eld och titta upp på stjärnorna måttligt berusad på en god whiskey kombinerar dock de två.

Jag är hellre berusad i skogen any day framför att harva runt på asfalt bland massa andra människor som spyr omkring en.
 
Om du mailar mig din adress så kan jag skicka en bleckblåsorkester för att väcka dig.

det räckte gott med den egna klockradion för att uppnå full bleckblåorkester effekt :)

Flanell
Vidhåller du din åsikt idag också ? ;)

i princip ja, dock inte med lika full övertygelse :)



det bästa utav allt är att också söndagen blir rejält guldkantad genom att man får dricka så mycket coca cola man vill, måltiderna är fettdrypande små matorgasmer och att man i princip inte behöver göra någonting mer än att i lagom takt konsumera dvdér och genomföra lite lågmälda och totalt substanslösa telefonsamtal.

det är nästan så jag på allvar börjar tycka att bakfyllan har en viktig funktion att fylla i vår stressade och uppjagade vardag. den erbjuder kroppen och sinnet en möjlighet att koppla av och bara vara utan att känna krav på prestation.

f´n vet om man inte skulle ta och baka in nån form av taischi eller andra avslappningsövningar i det här och lansera som "bakfylle-yoga" eller nåt och kränga till förvirrade city människor.

gör man det i kombination med lördagen kanske man kan döpa den aktiviteten till nån form av "finn dig själv" -övning. så har man ju ett helt "kropp & själ" -paket, det är ju populära helgarrangemang nu för tiden. redskapet, sprit, är enligt mitt förmenande det i särklass bästa hjälpmedlet för att låsa upp känslomässigt hämmade och inåtvända personer. det förvånar mig att inte den metoden används i större utsträckning, i sådana här sammanhang. det som med normala terapi-metoder kan ta år att uppnå har jag med egna ögon sett människor lyckas åstadkomma på bara någon ynka timma, enbart med hjälp av en 75:a explorer.
 
Fylle-forumande FTW

redskapet, sprit, är enligt mitt förmenande det i särklass bästa hjälpmedlet för att låsa upp känslomässigt hämmade och inåtvända personer. det förvånar mig att inte den metoden används i större utsträckning

Haha!
Ungefär som att säga "det förvånar mig att hjulet inte används mer för att förflytta saker". Eller "det förvånar mig att mat inte används mer för att äta". Ja, du fattar. ;)

Men bortsett från det: hurra för fylle-datande!
 
Haha!
Ungefär som att säga "det förvånar mig att hjulet inte används mer för att förflytta saker". Eller "det förvånar mig att mat inte används mer för att äta". Ja, du fattar. ;)

Men bortsett från det: hurra för fylle-datande!


nej jag fattar inte. för mig är dina slutsatser lika logiska som att jag skulle påstå att du förmodligen är en hells angels medlem, efter som du slänger dig med deras koder.

jag skrev "i sådana här sammanhang" och syftade naturligtvis på det som kom efter, om du läser texten.
 
Flanell, du är bland vänner i den här tråden, se bara på mängden smilies. nä dags för mera vin...

mvh Christian
som lite förvånad ser på mamma mia, var det vad jag saknade i Sarek???