Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om du har gott om plats på hårddisken och ska använda din karta ofta, så spara kartan på något lämpligt ställe på hårddisken. Det går mycket snabbare då, (åtminstone på min dator och med mina kartprogram).
Det tycks vara oklart om Fugawi kan läsa nya rik-filer från Lantmäteriet. Om du söker på rik +fugawi i detta forum får du en del intressanta inlägg som behadlar just detta. Någonstans tror jag mig ha läst att det är en uppdatering på gång för att Fugawi ska kunna läsa även de nya rik-filerna, men jag hittar det inte just nu.
Har testat "Arkiv/Import/Svenska i Fugawi", men troligtvis har det med stödet för rik-filer att göra. Kanske jag saknar en modul. Nu vet jag vad jag ska söka. Tack för tipsen!
Hej!
Vilken version av Fugawi har du?
Kolla Fugawis hemsida. Där kan du ladda ner den senaste versionen som är 3.0.4.243.
Om du har svenskt licensnummer bör du också ha stöd för .rik-filer och har även svenska menyer i Fugawi om din version är högre än 3.0.1.10.
Bertil