• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

FRUSTRERAD!

Nu är jag inget expert på genusforskning men skillnaderna än ganska små mellen mån och kvinnor. Tex så skilljer det bara ca 10 % i muskelmassa.

Jag har börjar tröttna på alla myter som cirkulerar om skillnaderna.

Tex så är det där med skillnader i simultanförmåga bara trams.

Vidare så finns det vissa sporter där man tror att kvinnor kommer att gå om männen på. Jag har för mig att det var långdistanslöpning.

Jag tror mer att detta är psykologiska och sociala faktorer. Att vissa tror att de saknar möjlighet att konkurrera på grund av fördomar mot det egna könet och att man inte vågar ta för sig.

Nä jag kan lova dig att såtillvida det inte är elitmänniskor du sportar med så kan du ligga i täten förutsatt att du tränar hårdare än dem självklart. :)

Cykelträna med tjejer

Mayo! Förstår att du är frustrerad, känner igen mig. I cykelnätverket Bimbo-Bikers finns gott om träningssällskap, på alla nivåer. Det är otroligt schysst att träna med tjejer som är jämnstarka och inte alltid jaga grabbarna med andan i halsen...

http://come.to/bimbobikers

Åh vad härligt!
En till som känner som jag. Jag får göra allt roligt tillsammans med min man men han är så himla bra på allt för att han alltid har idrottat och det har faktiskt inte jag (ja, ja jag får skylla mig själv jag vet). Allt blir lite dubbelt, jag älskar att lära mig nya saker och utmaningar, men jag HATAR att vara sämst. Om det var nån gång så gjorde det väl inget, men hela tiden *suck*. Men det är bara att kämpa på för man blir ju bättre hela tiden och att man inte tycker om att vara sist är ju också en drivkraft. Så kämpa på och var envis!

Tjejer o Thaiboxning

Hej på er!

Jag ær instruktør på en thai-boxningsklubb i Malmø och upplever en enorm skillnad mellan tjejer och killar. Visst, vi ær starkare och større, men tjejerna kæmpar mycket hårdare. Nær jag kør mørdar-fys-pass ær det ALDRIG någon av tjejerna som gnæller. Nær vi kør sparring ær det sællan någon som gnæller øver ømma næsor.

Sammantaget, ska jag sæga så hær: Det som imponerar ær folk som kæmpar utan att ge upp. Det ær inte alltid man vinner, men att inte ge upp, bita ihop och ge jærnet hela tiden ær klassen høgre æn att vinna...

P.s
ALLT ær en tævling :)

Mvh
/Jakob

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg