Var ute på en kort men fin tur idag. Sol, spegellungt, några minusgrader. En mycket fin naturupplevelse!
Ett problem dock: Skeddavajern hade frusit, i infällt läge (givetvis).
Nåja, det finns inget ont som inte har något gott med sig. Det blev till att träna på paddlingstekniken för att få det att gå rakt.
Synd, det hade varit bättre att bara få glida fram och njuta.
Kajaken är en Valley Aquanaut HVPE (som jag är mycket nöjd med).
Är det någon som har en lösning på det här med frusna reglagevajrar? Kan man smörja med något?
En annan sak som i efterhand slog mig: Om man tar en lina, låt säga ca 12 mm grov och ca 8 meter lång , fäster den längst akterut och låter den släpa efter kajaken, det borde väl göra att man får bättre kursstabilitet? Alltså som en "nöd-skedda". Någon som har testat?
Ett problem dock: Skeddavajern hade frusit, i infällt läge (givetvis).
Nåja, det finns inget ont som inte har något gott med sig. Det blev till att träna på paddlingstekniken för att få det att gå rakt.
Synd, det hade varit bättre att bara få glida fram och njuta.
Kajaken är en Valley Aquanaut HVPE (som jag är mycket nöjd med).
Är det någon som har en lösning på det här med frusna reglagevajrar? Kan man smörja med något?
En annan sak som i efterhand slog mig: Om man tar en lina, låt säga ca 12 mm grov och ca 8 meter lång , fäster den längst akterut och låter den släpa efter kajaken, det borde väl göra att man får bättre kursstabilitet? Alltså som en "nöd-skedda". Någon som har testat?