Är det någon mer än jag som har provat Fritidsbutikens prylar?..och då tänker jag i första hand på det Italienska märket Ferrino? Vi (inom familjen) 4 olika ryggasäckar, 1 tält, 1 sovsäck.. och lite andra tillbehör. Och genomgående upplevt riktigt hög kvalité. För ett lägre pris än Hilleberg, Norröna, Bergans, Haglöfs o.s.v... Och prylarna har minst sagt använts riktigt flitigt... inte ens ett spänne som har gått sönder på ryggsäckarna....
Tältet har uppvisat riktigt schysst kvalité, trots att det har slitits upp och ned under påfrestande förhållanden... En anekdot är att Italienska förband använde ferrino-tält när jag stötte på dem under en sväng I f.d Jugoslavien...
Enda nackdelen är att de inte har lika stort utbud som konkurrenterna av kläder... Men det kanske kommer.
Någon som har någon annan erfarenhet av prylarna från Ferrino?
Min fasta övertygelse är att vi kommer att fortsätta använda deras prylar, och med tanke på det bra bemötande vi har fått så är det få butiker som uppfyller detta!
Tältet har uppvisat riktigt schysst kvalité, trots att det har slitits upp och ned under påfrestande förhållanden... En anekdot är att Italienska förband använde ferrino-tält när jag stötte på dem under en sväng I f.d Jugoslavien...
Enda nackdelen är att de inte har lika stort utbud som konkurrenterna av kläder... Men det kanske kommer.
Någon som har någon annan erfarenhet av prylarna från Ferrino?
Min fasta övertygelse är att vi kommer att fortsätta använda deras prylar, och med tanke på det bra bemötande vi har fått så är det få butiker som uppfyller detta!