• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

fristående skärm/dator?

Sony Vaio JS-serien.

Den här tråden är fantastisk, en typisk utsidan-tråd.

Trådstartaren har ställt en ytterst precis, konkret och glasklar fråga. Dessutom skissade han lite på frågans bakgrund. Men frågan i sig är hur klar som helst.
Ändå blir det en massa näha, hurså, varför, jag känner en som känner en som också tycker att....

Men, mina kära medfrilufsare, det räcker inte att inte hålla sig till temat! Vi måste faktiskt också fullfölja Godwins lag. Vem tar den uppgiften på sig?

#################################################################

I övrigt tror jag att Sonys Vaio JS-serie möter trådstartarens krav rätt bra.

Sony_VAIO_JS_3.jpg


http://www.sony.co.uk/product/vd-js-series
http://www.youtube.com/watch?v=gKxwZRdJsp4
 
Ändå blir det en massa näha, hurså, varför, jag känner en som känner en som också tycker att....

Det är för att det här är ett diskussionsforum, inte ett svarsforum :)


Men, mina kära medfrilufsare, det räcker inte att inte hålla sig till temat! Vi måste faktiskt också fullfölja Godwins lag. Vem tar den uppgiften på sig?

Jag vill! Får jag?

"Typisk tyskar att försöka förbjuda diskussion, och bara vilja ha en enda slutgiltig lösning på en gång."

(I mentioned it once, but I think I got away with it)
 
HP har också en plattskärmspekdator, Touchsmart.
Det finns ju också vanliga Iprendatorer, eller tablett-PC. En bärbar utan tangentbord.

Alternativ nästa är en vanlig plattskärm och en ASUS EEEBOX som du skruvar på baksidan. Klart billigaste alternativet.
 
Men som sagt, en Apple är idag inte mer än en "pc" maskinvarumässigt så man kan ju köra linux på den om man vill. Har själv testat både windows och ubuntu på min macbook pro men tycker att linux sucks och windows har varit för struligt vad gäller färghantering för att det ska vara ett bra val (och knappast så förskonat av paragrafer heller, hallå autenticiering!)

Att uttala sig om linux efter att ha testat ubuntu på en macbook låter ju klokt... Kanske dags att inse att linux inte är för den typiska slutanvändaren?