• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Låter som en bra idé. Än jag då. Jag har familj med fru och två barn, men i friluftssamanhang känner jag mig väldigt "singlig", för det är ingen i min familj som delar min längtan efter fjällvandringar, kanotäventyr eller annan friluftsaktivit av liknande dignitet. Det har fått som resultat att jag inte förren de sista två åren bestämt mig för att göra slag i saken ändå, men det blir liksom inte samma sak om man måste ge sig ut som på trots. Jag har längtat efter detta så länge jag minns (och då har jag passerat 40), men ingen annan har velat följa med. Vi har flera vänner som är ute och vandar, sover i vindskydd och lagar mat över öppen eld (precis som jag vill) i olika parkonstellationer, men vi blir ju aldrig tillfrågade eftersom vi ju inte är en "friluftsfamlij" ändå, (förutom jag). Jag fick med mig flickorna på en övernattning i tält några km hemifrån, men då kom ett riktigt åskoväder, så jag vet inte om det gav någon mersmak för dem, men jag hoppas.
Så det var skönt att få ur sig det. :(

Björkviksbrygga 5/7

Nu har jag lagt in träffen i kalendern. Eventuell busstrejk kan hanteras med samåkning i bil, eller färja. Det går utmärkt att cykla också. I åtminstone till Återvall. Därefter finns tyvärr ingen cykelbana.

Kanonbra idé, Arne! Jag åker gärna båt:) Någon annan som är på den varianten? Fast jag hittar inte Björkviks brygga i Waxholmsbolagets tidtabell...?

/Kalle

Senast ändrad:
Björkviks brygga.

Jag har levt i det förgångna. Numer verkar det inte gå reguljär båttrafik genom strömma kanal. Men om man ber skepparen på Vaxholmsbåten så kan han stanna vid bryggor som inte är ordinarie.
Dessutom tycker jag att det ser ut som om buss 429 går.

Too late

Jaha, hittade den här gruppen två dagar för sent alltså, eftersom träffen var igår. Oh well. Men det kanske händer nåt mer i Stockholmstrakten i höst?
Vilka är ni som brukar träffas? Åldrar? Och vad brukar ni hitta på?

Jag är friluftsintresserad och smått erfaren, men långt ifrån expert på nåt område. Har massor med kompisar i Stockholm men INGEN som är särskilt sugen på att dra på sig vandrarkängorna en helg eller ens en dag. Helst skulle jag egentligen vilja hitta ett gäng som träffades regelbundet, typ varannan eller var tredje lördag, som det var på den gamla goda tiden i lufsargruppen. Så man visste att man kom hem rökluktande på kvällen, oavsett vilket väder det skulle bli.

Hör av er!

Annika

...vill ni hänga på och klättra på tisdag...

...singlar eller icke singlar...nybörjare eller icke nybörjare...så är ni hjärtligt välkomna...läs mer i tråden om klätterkompisar....
kram anna

Framtiden.

Jag har tagit en del initiativ hittills med magert deltagande, tycker jag. Senast var vi fyra stycken på Björnös klippor och stränder mitt i blomstertiden. Nu har jag annat för mig. Bla.annat flällvandring. Någon som vill med?
Men det är fritt för alla att ta iniativ till aktiviteter. Jag tänker återkomma med någonting så småningom också.

Träff nära Stockholm

Jag ät tillbaka från fjäll och annat nu och ordnar gärna någonting i friluftsväg, så att vi kan träffas. Förslasvis Lördagen 11:e oktober.
Vad tycker ni?:)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg