Friluftsprylar i Örebro?

Vart köper man lämpligtvis kläder (och annan utrustning) i eller i närheten av Örebro? Jag känner till Friluftsbolaget, finns det några andra butiker?

Lite tips

Intersport Marieberg har ett ganska bra sortiment tycker jag. Annars finns ju Intersport i stan och Team Sportia. Är det vintersaker du är ute efter så kanske Skidshopen vara ett bar alternativ.

MVH
Cristoffer

Dåligt med butiker

Skall du hitta någon ren friluftsbutik i Örebro förutom Friluftbolaget så lär du få leta väldigt länge. Man får åka runt i sport- Jakt- och fiskebutikerna och leta saker. Nackdelen tycker jag är att personalen är oftast direkt okunnig när det kommer till kängor, tält och ryggsäckar. Jag vill inte få idiotiska tips om ryggsäckar av en som bara kan innebandy och inlines. Sportbutiken på Marieberg och Stadium är skolexempel på sportbutiker med personal som inte vet ett dugg om friluftsliv. Skall du köpa skidor (turskidor) så rekomenderar jag Lindells sport och cykel vid bromsplan. Kläder, fiske, jakt, kängor finns ju på Östlund vid Grodden. Ren fiskebutik med bra priser finner du på Sporting. annars är det nätet som gäller ...... Lycka till , skriv gärna om du finner någon mer ren friluftsbutik än Friluftsbolaget.

Bergslagsäventyr, förståss!

Det finns en relativt nyöppnad friluftbutik med allt från kläder till kajaker på Sturegatan på Väster. De satsar medvetet på märken som inte finns på de stora friluftskedjorna, t ex Jack Wolfskin och Vaude. Det är samma killar som driver äventyrsföretaget (teambuilding, höghöjdsbana o.s.v) i Ånnaboda/Kilsbergen och de är mycket kunniga och intresserade.
Bergslagsäventyr, var namnet! Spread the word!!
De har hemsida, kanske http://www.bergslagsaventyr.se

Hälsningar Monika

Bra butik

Jag gillar bergslagsäventyr, personalen är kompetent och de har vettiga priser (åtmindståne på de prylar som jag har tittat på). Jag hoppas att de kommer att klara sig, det vore synd om de fick lägga ner eftersom det annars bara finns friluftsbolaget, och det vore ju synd om de inte fick behålla konkurensen som de nu har fått...

/Stefan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
0889 Polartec från Tygkilometern i Örebro Kläder 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg