Friluftslivskurser

Hade tänkt ägna nästa höst åt friluftsliv under lite mer organiserade former och har därför funderat lite på att söka kurser tex på folkhögskolor i Norge
. Vilka är bra? Och känner någon till andra
kurser(var spelar inte så stor roll) i tex klättring, kajakpaddling, telemark,fjällturer etc?
Skulle vara fantastiskt att ägna sig åt sånt på heltid några månader!!!

Aktivitetsguiden

Kolla på Friluftsfrämjandets hemsida. Under rubriken aktivitetsguiden finns hela utbudet av kurser inom Friluftsfrämjandet. Långfärdsskridsko, paddling, skidåkning etc.
Det finns ju folkhögskolor med friluftsliv på programmet även i Sverige. Tyvärr känner jag inte till några detaljer.

http://www.frilufts.se

Ursäkta

Camilla...
måste fråga om du är fd SKK och fn SSRK, JSK?
Ber om ursäkt om jag tog fel.
Känner en Camilla Wikström i dessa sammanhang.
Mvh/Björn

Hej Clara! Jag har också funderingar på att söka till en sådan utbildning och kan tipsa dig om att ta en titt i tidningen Utemagasinet, där brukar folkhögskolor och dylikt göra reklam för sig och sina kurser. Även folkhogskola.nu borde kunna vara till hjälp.

nej, det var nog fel

Hej Björn!

Ledsen, men jag känner inte igen förkortningarna du räknar upp. Det måste nog vara fel. Det finns däremot en Camilla Wikström till i Sigtuna och som är medlem i Friluftsfrämjandet. Kan det vara något?

Hälsningar

Camilla

Folkhögskolor i Norge.

Om du gillar berg, fjäll snö och liknande kan jag verkligen rekommendera Lofoten Folkhögskola. Kostar tyvärr en del att gå där, ungefär 50-55 000, typ
37-40 000 för internaten 2 terminer, då ingår boende och mat, samt mellan 10-15 000 i kurs avgifter beroende på vilken kurs man läser. http://www.lofoten.fhs.no

Mvh Palle Carlsson

Fortsättning på "Folkhögskolor i Norge"

OBS priserna är i Norska kronor så typ, man får lägga till en 15-20 kr per 100-lapp, eller nåt sånt :)

//Palle Carlsson

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg