Jag köpte nyligen en Garmin Etrex Vista Cx och nu även en Friluftskarta på minneskort (ja, original och nyinköpt). När jag sätter in den i kortplatsen för jag beskedet "Kan inte låsa upp kartor". Ingen manual följde med kortet så jag får ingen hjälp därifrån. Ser man efter hos Garmin så finns det en instruktion om hur man installerar Friluftskartan, förutsatt att man har den på CD. Om man försöker omtolka instruktionen så kommer man fram till att man ska registrera kartan och skaffa en upplåsningskod. Jag vill hämta upplåsningskod med den 8-siffriga enhets-id som finns angiven i batteriutrymmet, men får besked om att den är ogiltig och att den ska vara 10 siffror. Då ansluter jag enheten via USB till datorn och får därmed reda på att enhets-id är ett helt annat nummer med 10 siffor. Detta nummer godtas men jag ska också mata in en registreringskod, som ska finnas på CD-fodralet. Någon sådan finns dock inte på minnesdiskfodralet. Där står man nu och Garmins support har stängt för helgen. Vad göra?
Friluftskartan - Kan inte låsa upp kartor
- Trådstartare Hawklord
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nybörjarfråga: Vad skiljer Friliftskartan från Friluftskartan Pro?
- Börjat av kullahagen
- Svar: 8
-
-
-
-
-
-
-
-