Friluftskartan eller liknande till Mobiltelefon-GPS

Re: Vattentäthet kostar

Brune; sa:
Eftersom jag tillhör dom som ibland ofrivilligt badar med kläderna på (plurrar) så sätter jag dränkbar som kriterium 1, när jag handlar saker som ska användas utomhus.

En ”normal” PDA tål inte att dränkas till skillnad mot de flesta GPSer, så dom spelar inte i samma division. Att göra elektronik dränkbar kostar pengar, så det är en orsak till prisskillnaden. Sedan är det upp till dig som konsument att välja.

Per Brune

Visst är det så. Har ju en Venture nu och den har klarat saltvatten i Norge många gånger. Men samtidigt om jag kan ja både telefon, surfplatta och GPS i samma pryl får jag väl helt enkelt ta kostnaden att byta ifall jag plurrar. Fast mer troligt är väl att man måste byta för att man hittat ett "måsta-bara-ha-program" som kräver snabbare PDA. :)

Re: Re: Re: Re: Lantmäteriverket

Brune; sa:
errbe; sa:
Hej, här får du mycket för pengarna, har själv en sådan apparat och är helnöjd
http://www.andres-industries.de/rugged_pda/

/Runar

Är det något mer än frakt från Tyskland och ev RAM hållare + kabel som tillkommer på dom 550 Euro den kostar ?

Per Brune

Nix, jag betalade 599 Euro för min 520 inkl Ram hållare och 12V ciggkabel, ser att den är något dyrare idag, kursen??

/Runar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg