Re: Vattentäthet kostar
Visst är det så. Har ju en Venture nu och den har klarat saltvatten i Norge många gånger. Men samtidigt om jag kan ja både telefon, surfplatta och GPS i samma pryl får jag väl helt enkelt ta kostnaden att byta ifall jag plurrar. Fast mer troligt är väl att man måste byta för att man hittat ett "måsta-bara-ha-program" som kräver snabbare PDA.
Brune; sa:Eftersom jag tillhör dom som ibland ofrivilligt badar med kläderna på (plurrar) så sätter jag dränkbar som kriterium 1, när jag handlar saker som ska användas utomhus.
En ”normal” PDA tål inte att dränkas till skillnad mot de flesta GPSer, så dom spelar inte i samma division. Att göra elektronik dränkbar kostar pengar, så det är en orsak till prisskillnaden. Sedan är det upp till dig som konsument att välja.
Per Brune
Visst är det så. Har ju en Venture nu och den har klarat saltvatten i Norge många gånger. Men samtidigt om jag kan ja både telefon, surfplatta och GPS i samma pryl får jag väl helt enkelt ta kostnaden att byta ifall jag plurrar. Fast mer troligt är väl att man måste byta för att man hittat ett "måsta-bara-ha-program" som kräver snabbare PDA.