Friluftsbyxor i 65/35 i vardags/"jeansmodell"

Friluftsbyxor i 65/35 i vardags/"jeansmodell"

Vad jag förstår så är ju Houdini utav extremt bra kvalité. Har ej provat själv. Dock i övre prisklassen.

http://www.houdinisportswear.com/se/men/pants/mens-motion-light-pants

Jag valde dessa och är väldigt nöjd. (M's Houdini Motion, ej "light")
Skönaste byxa jag använt och lätta att hålla rena och det bli sannolikt en byxa jag kommer använda till det mesta. Billigast jag kunde hitta dom var på Addnature som lämnar 10℅ just nu. Alltid något..
1695:- inkl frakt.

http://www.addnature.com/460821.html

Skickat från min Lenovo YT3-X50L via Tapatalk
ed852ac673652a8b451229ecea775651.jpg

Det ska vara eleganta byxor!

Houdinibyxorna är säkert helt OK i sig, men det jag efterlyst är byxor som jag kan känna mig bekväm i på krogen, vilket betyder:
- inga benfickor
- inga blixtlås på fickorna (bakficka ev. ok)
- inga blixtlås eller snörningar på bensluten.
Det ska vara "vanliga" byxor i snittet/designen men gjorda i material som tål tuffa tag, är lättvättade och torkar snabbt - se vidare länken i mitt första inlägg ovan.

Houdinibyxorna är säkert helt OK i sig, men det jag efterlyst är byxor som jag kan känna mig bekväm i på krogen, vilket betyder:
- inga benfickor
Det ska vara "vanliga" byxor i snittet/designen men gjorda i material som tål tuffa tag, är lättvättade och torkar snabbt - se vidare länken i mitt första inlägg ovan.
Men fanns inte det sådana på www.urbanbikewear.com/sv
Tyckte jag såg en svart "rensad" modell?

- inga benfickor
http://www.urbanbikewear.com/sv/klader-1/cykelklader-herr/byxor-och-shorts/endura-urban-byxa.html

@ thomas vastervik

Thomas! Mitt senaste inlägg riktade sig mot tipsen om Houdini-byxan m.fl. liknande byxor, som åtminstone inte jag skulle känna mig bekväm i på krogen. Ditt tips ska följas upp vid tillfälle!

- inga benfickor
Hur gick det med letandet av byxa? Hittade du något som passade? Blev lite nyfiken bara :)

Hur gick det med letandet av byxa? Hittade du något som passade? Blev lite nyfiken bara :)

Ingen byxa än, mest beroende på slöhet och att jag klarat mig bra med frilufts- resp. stadsbyxor, dvs. de tilltänkta aktiviteterna (blandade natur- och stadsvandringar i sydligare länder, inkl.resor med buss & tåg) har inte blivit av.

En intressant sak i sammanhanget är, att funktionsmaterial utvecklade för/använda i fritidskläder enligt ett modeinslag på TV nu så sakteliga börjar användas i "vanliga" kläder. Så om jag väntar något år till så slipper jag kanske leta ;-)

Hej,
Jag går utan betänkligheter på krogen med mina McKinleybrallor (Intersport).
OK, dom HAR en benficka men den är såpass diskret att den inte syns så mycket. Vill man göra den ännu mer diskret tar man bort plastpluppen som man drar i blixtlåset med.

Hyfsat billiga, lätta, supersköna, torkar snabbt, duger i svamp/bärskogen.
Jag vandrar i fjällen med dom, inga problem alls.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg