Friluftsbolaget + Naturkompaniet = sant!
Kikade in på http://www.naturkompaniet.se (verkar dock inte funka just nu... ) och http://www.friluftsbolaget.se och fick då se:
"
Bröllop!
Vigsel äger rum mellan
Naturkompaniet
och
Friluftsbolaget
som nu antar namnet Naturkompaniet
Brudnäbbar är de 28 butikerna över hela Sverige. Bland gästerna finns bl.a Fjällräven, Tierra, Primus, The North Face, Arc`teryx, Leatherman, Garmin, Patagonia, Haglöfs, Garmont, Lundhags, Meindl, Norrøna, Trangia, Silva, Hilleberg och Eagle Creek.
Bröllopsakten bevittnas av Sveriges friluftsmänniskor som har insikten att lyckliga förhållanden bygger mer på trygga kärnvärden än på glättig yta.
Äntligen har det hänt. Naturkompaniet och Friluftsbolaget gör gemensam sak och förenas under det gemensamma namnet Naturkompaniet. Det verkligt intressanta är dock framtiden och det tydligt uttalade löftet; att med bred kunskap, noga utvalda produkter och med ett genuint intresse för friluftsliv skapa en levande butik."
Verkar ju bli lättare för oss konsumenter, bara att hoppas att Fenix Outdoor inser att alla butikerna inte kan vara lika dana, utan att varje butik måste få ha kvar sina specialiteter. M.a.o. Inte 28 Fjällräven-shoppar runt om i landet!
/ Nicke
Kikade in på http://www.naturkompaniet.se (verkar dock inte funka just nu... ) och http://www.friluftsbolaget.se och fick då se:
"
Bröllop!
Vigsel äger rum mellan
Naturkompaniet
och
Friluftsbolaget
som nu antar namnet Naturkompaniet
Brudnäbbar är de 28 butikerna över hela Sverige. Bland gästerna finns bl.a Fjällräven, Tierra, Primus, The North Face, Arc`teryx, Leatherman, Garmin, Patagonia, Haglöfs, Garmont, Lundhags, Meindl, Norrøna, Trangia, Silva, Hilleberg och Eagle Creek.
Bröllopsakten bevittnas av Sveriges friluftsmänniskor som har insikten att lyckliga förhållanden bygger mer på trygga kärnvärden än på glättig yta.
Äntligen har det hänt. Naturkompaniet och Friluftsbolaget gör gemensam sak och förenas under det gemensamma namnet Naturkompaniet. Det verkligt intressanta är dock framtiden och det tydligt uttalade löftet; att med bred kunskap, noga utvalda produkter och med ett genuint intresse för friluftsliv skapa en levande butik."
Verkar ju bli lättare för oss konsumenter, bara att hoppas att Fenix Outdoor inser att alla butikerna inte kan vara lika dana, utan att varje butik måste få ha kvar sina specialiteter. M.a.o. Inte 28 Fjällräven-shoppar runt om i landet!
/ Nicke