från krogen till skogen

Jag tyckte först att vad i självaste h-e har de sysslat med? Druckit och vinglat ut i skogen med ingen utrustning alls? Som att utmana ödet.
LarsSt klargjorde läget på ett sätt som hade varit nödvändigt från början. För egen del skulle jag inte skulle ställa upp på scenariot, å andra sidan fanns goda säkerhetsrutiner på plats. Man tänker alltid att jag klarar mig alltid i vildmarken, jag är erfaren, jag har vatten, kompass, karta, god utrustning.
Så händer något som ställer hela ekvationen på huvudet. Det är inte sällan alkohol inblandat även om man lika gärna kan klara sig utan just den riskfaktorn över tid och ändå vandra rakt in i en katastrof. Dessvärre är det väl så att de som behöver gå en sådan kurs med ett delmoment inte gör det.
Nu är jag oerhört känslig vad gäller allt vad olyckor och överlevnad i naturen heter men så har jag råkat ut för olycka också.
 
Det var bra att få information om att det skulle simulera en båtolycka, då kan jag bättre förstå vitsen med alkohol och överlevnadsövning. Nu vet jag ju dessutom var idén kom ifrån vilket var det jag ställde mig mest undrande till. Tack för förklaringen!

Det var bara synd att ni inte skrivit det direkt i inlägget så tror jag att många missförstånd sluppits.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg