Hej!
Jag har just gått och köpt första bilen och behöver därmed inte förlita mig på andra(s) vad gäller frakt av kajaken i framtiden. Underbart! Extra underbart då jag och flickvännen nyligen bosatt oss i Vesterålen (strax norr om Lofoten).
Så till frågan. Bilen ska hämtas i Sverige och med kajaken på taket köras över gränsen, Narvik och vidare hit ur. Är det något särskilt man bör tänka på när man fraktar kajaken på vintern? Tänker att det blir rätt kallt där uppe på taket..och rätt snabba väderomslag när man kommer ner i fjordarna. Eller är det bara tuta och köra? Kanske en dum fråga detta, men jag frågar hellre än gång för mycket..
Kajaken i fråga är en Tahe Marine Greenland Touring i glasfiber.
Tacksam för råd!
L
Jag har just gått och köpt första bilen och behöver därmed inte förlita mig på andra(s) vad gäller frakt av kajaken i framtiden. Underbart! Extra underbart då jag och flickvännen nyligen bosatt oss i Vesterålen (strax norr om Lofoten).
Så till frågan. Bilen ska hämtas i Sverige och med kajaken på taket köras över gränsen, Narvik och vidare hit ur. Är det något särskilt man bör tänka på när man fraktar kajaken på vintern? Tänker att det blir rätt kallt där uppe på taket..och rätt snabba väderomslag när man kommer ner i fjordarna. Eller är det bara tuta och köra? Kanske en dum fråga detta, men jag frågar hellre än gång för mycket..
Kajaken i fråga är en Tahe Marine Greenland Touring i glasfiber.
Tacksam för råd!
L