frakta gas behållare på sas plan?

Det kanske vore läge att ordna en gashörna på flygplatsen. De som åker hem lämnar sina och de som kommer kan ta där. :)

Apropå flygplanet som sprack. Som jag uppfattade det så var det någon typ av gastub som ingick i planet, alltså inte något pålastat.

syrgas..

Det kanske vore läge att ordna en gashörna på flygplatsen. De som åker hem lämnar sina och de som kommer kan ta där. :)

Apropå flygplanet som sprack. Som jag uppfattade det så var det någon typ av gastub som ingick i planet, alltså inte något pålastat.

Spekulationerna nu är att en syrgastub poffat hål i Quantas-planer och den är mycket riktigt en del av planet (ni som lyssnat och hört "Om syrgas behövs blir maske synliga i taket - sätt på din egen före du hjälper andra..")
Gasbehålalre har man INTE med sig på flygplan. Det var någon stolle här på forumet fär några år sedan som tyckte att det kunde väl inte vara så farligt men jag hoppas han insåg sitt eget bästa til slut.

/Patrik

Spekulationerna nu är att en syrgastub poffat hål i Quantas-planer och den är mycket riktigt en del av planet (ni som lyssnat och hört "Om syrgas behövs blir maske synliga i taket - sätt på din egen före du hjälper andra..")
Gasbehålalre har man INTE med sig på flygplan. Det var någon stolle här på forumet fär några år sedan som tyckte att det kunde väl inte vara så farligt men jag hoppas han insåg sitt eget bästa til slut.

/Patrik

Den sista idioten är inte född och jag ber för att han och alla andra forstod/förstår!

En som flyger en hel del och VILL inte ha med gastuber på flyget!! För den delen, hur svårt kan det vara att planera in det i sin lilla mini expedition, alla anna logistik har väl fungerat så lite gas kan väl inte vara så svårt att fixa - multibränsle kök är kanske ett alternativ annars.

Om det vore så illa att det inte lätt går att köpa gasol och T-bränsle i Kiruna så skulle säkert någon kreativ tonåring se att stå och sälja bränsle antingen vid flygplatsen när planen landar eller i centrum där bussen från flygplatsen stannar.

OT
Där jag växte upp så var det åtminstone vid julen första det årt man hade infört kölappar på Systembolaget ungdomar som sålde kölappar. Systembolaget låg då bredvid ”mammas” ICA.

kölapp 10 minuter kvar N kronor
kölapp 5 minuter kvar M kronor

eller tag en egen kölapp och köa i 75 minuter.

Per
Edit.
Såvida det inte är olagligt att sälja brännsle utan tillstånd från någon myndighet

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
skiman HUR FRAKTA CYKEL SUNDSVALL-SYDSVERIGE Transportera 10
nummeråtta Gas + Flyg = ? Transportera 20
Con Vector Gas på flyg? Transportera 21

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg