Då vår budget är mycket liten hade vi tänkt att ha med frystorkat+lite annat och tälta. Jag har hittat
"Scottish Outdoor Access code" och det verkar lovande. Men är det någon som kan hjälpa oss att
beräkna hur lång tid vi kommer behöva på den här leden? Vi hade inte tänkt att göra några
uppehåll annat än för att sova och äta.
Man får i princip tälta, så länge du inte sover vid någon av "nattplatserna" så är du typ ensam på tältplatserna, dock finns det vid diverse hus skyltar med "No camping". Har iofs bara gått en liten del av den nordligaste biten, la om turen pga av sjuka mängder bnbare. Går du andra vägar i närheten kan du räkna med att vara nästan helt själv även under dagarna, mötte färre än jag skulle gjort i Svenska fjällen på omvägen från Kinlochleven och norrut vidare mot Glen Nevis (tog nån annan tur också, har ingen karta så jag kommer inte ihåg riktigt). Jag köpte lila 1:50000s kartor och de funkade fint, WHW-kartan var dålig eftersom den bara täckte landskapet några km på varje sida av leden.
Annat tips:
Har för mig att toaletten för campare vid Kingshouse var det sunkigaste jag sett (typ Trainspotting). Skit i någon de få skogsdungarna på vägen istället...