Fragor om Blue Chart pa CD-ROM

ja det finns en Mapsource version 2009 av icke NT på nätet

Ser ut att stämma. Kartid 379. NT-versionen har id 378. Måste vara ganska nytt. Men Garmin tycks inte känna till att den finns!

Se här:

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=253&pID=8462

Där kan man läsa om City Navigator Europe. Inget versionsnummer anges. Går man in i MapViewern och studerar detaljerna så framgår tydligt att det är gamla version 2008 och inget senare.

Version 2009 av icke NT finns att ladda ner från halvkriminella betalsiter. Lite misstänkt att det är fejkat för att lura folk att betala. Om det inte är fejkat så lär den dyka upp på Piratebay. Enklast är kanske att ringa Garmin och fråga om kartan finns att köpa eller inte.
 
Senast ändrad:
Trodde jag gjorde mig ganska klar.

City Navigator har inte utgått.

City Navigator 2009 finns att köpa via www.mygarmin.com
Dock finns denna skiva inte att köpa hos en återförsäljare utan endast via My.Garmin
 
Trodde jag gjorde mig ganska klar.

City Navigator har inte utgått.

City Navigator 2009 finns att köpa via www.mygarmin.com
Dock finns denna skiva inte att köpa hos en återförsäljare utan endast via My.Garmin

OK. Bra att veta.

Knepigt att det kan man bara ta reda på om man har en registrerad icke-NT licens och kan logga in på my.garmin.com.

Knepigt oxå att v2009 inte kan köpas på www.garmin.com, där finns bara v2008, utan enbart efter inloggning på my.garmin.com. Undrar varför?

Om jag förstår det hela rätt så har v2009 funnits ett tag. Att låsa upp kartan lär kosta $88. Ganska rimligt pris egentligen. Om nu inte moms mm tillkommer....
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg