Tackar
Tackar för svaren. Jag är helt oerfaren men planerar att vandra till sommaren nu på gamla dar så jag håller så sakta på att köpa upp utrustning och kolla i fjällvandringsböcker, mat och annat. Samt Friskis o Svettis...
Den kommer att räcka. Du kommer att packa så att den räcker. Den tyngre av mina ryggsäckar, en TNT Prophet, anges till 65 liter och har härbärgerat mat för 10 dagar, med tält och madrass på utsidan (madrassen, en Ridgerest är extremt skrymmande; och tältet är den detalj man vill ha fram först och den enda som man inte kan packa när man när kvar i tältet - på morgonen är det dessutom i allmänhet blött). I den här kan du nog ha allt inuti utom kanske madrassen (om den inte är uppblåsbar).
Den där Kajkan väger nästan lika mycket som mina bo-bära-sova ihop. 1988 köpte jag en Karrimor Condor 60-80 -- den hade blixtlås för att komprimera eller dekomprimera säcken och extra lucka nedtill. Den vägde, OJMR, 2,2 kg och var i kraftig väv med väl stoppat bälte.Den hängde med i 12 år. Det är inte första gången jag noterar hur tungt allt verkar ha blivit med åren.
Kul, blir nog bra!
Upplever min kajka 85 större än de flesta andra 85 liters så jag tror sin 65 blir perfekt! Kommer väl kanske krävas lite ordning vid packning men det kommer garanterat gå fint!
Tackar för svaren. Jag är helt oerfaren men planerar att vandra till sommaren nu på gamla dar så jag håller så sakta på att köpa upp utrustning och kolla i fjällvandringsböcker, mat och annat. Samt Friskis o Svettis...