Fotoväska.

Jag ska ut och resa och äventyra i sommar och kommer givetvis att ta med mig kamran. Kommer att klättra, paddla och luffa mm runt i Asien. Tänkte kolla om någon kunde tipsa om en bra väska som klarar lite hårdare tag och har plats för ett kamerahus och 3-4 objektiv samt utrymme för ytterligare tillbehör.

Tack på förhand / Gustav

Photorunner

Kan du nöja dig med 2-3 objektiv ?

I så fall kan jag rekommendera LowePro's Photorunner. Det är en midjeväska/axelremsväska för 400-500 kr om jag inte minns fel. Den är inte för stor för att vara i vägen vid aktivitet tycker jag. Fungerar bra (på magen) tillsammans med annan ryggsäck. Den går _nästan_ att springa med. Kan tänka mig att den sitter fint i svanken vid klättring. Den har en rejäl midjerem med stramare vid infästena på själva väskan (ungefär som kompressionsremmarna på diverse ryggsäckar) för att komprimera överflödigt väskutrymme, vilket gör väskan stadig.

Enda nackdelen är att den inte är helt regntät. Blixtlås och sånt gör att det smyger sig in väta vid kraftigt väder.

/Niklas

Lowe Pro Orion AW

Skaffade denna fantastiska väska inför 1 mån resa til södra thailand. Har haft en stor LSR samt två objektivi i 35-115mm samt 75-300mm finns plats för mer. Man kan ha stora linsen på kameran medan denna är nedpackad vilket man inte kan med andra modeller. Höll tätt mycket bra både mot sand och vatten tack vare AW plasten man kan dra över väskan. Dessutom får man med en daypack ryggsäck man smidigt kopplar till väskan. Hade denna väska på mig varje dag i en månad och det gick alldeles utmärkt. Den må kosta en del men med tanke på kvaliteten samt att den skyddar utrustningen så väl (åker skidor likaså) tycker jag att det är värt pengarna. Se:

http://www.lowepro.com/pages/byStyle/beltpack.htm

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg