Fotografera i damm

Jag letar efter ett smidigt sätt att fotamoch filma under ytan på en damm.
Jag letar alltså -inte- efter ett s.k undvattenshus. Jag ska filma kanske en eller ett par dm under ytan.

Som barn minns jag, fanns det någon sorts stor lupp eller omvänt periskop om man så vill... Finns det lågot sådant som går attt fota/filma igenom? Var kan man isåfall hyra/köp en sådan?

Har ni någon smart lösning. Tänkte ett tag på ett plastterarium men det låter lite riskabelt och osmidigt.

Tips?

Med vänlig hälsning,

Det klassiska tittglaset är ju en hink med botten av glas eller plexi. En hink, kniv och silicon samt glas eller plexi är enkelt och funkis. CO säljer plexi och silicon bl a.

Det går även utmärkt att använda ett akvarium (nedsänkt i vattnet alltså :) ). Då kan du dessutom filma brytningen av vattenytan om du vill ha en sådan vinkel.

2 fryspåsar?

Vågar du riskera lite så kanske dubbla fryspåsar runt kameran löser ditt problem, inga veck framför linsen, sanbbt applicerat och billigast av förslagen hittils.

/Patrik

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tord Hoppe Trasigt eldstål, farligt "damm? Utrustning allmänt 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg