Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Forumet äter CPU-kraft
- Trådstartare Tottofagrin
- Start datum
Firefox är känd för problem med minnesläckage och förhoppningtvis skall detta ha löst i snart kommande version 3. Ibland blir laddningen av hemsidan trögt pga nåt som går genom Google Analysis - osäker hur det fungerar men då tar det tid... Om man har haft FF på i några timmar, då kan minnet för FF ha ökat över 100 MB! En annan sak som kan även påverka är att man har installerat flera tillägg (extensions).
Firefox är känd för problem med minnesläckage och förhoppningtvis skall detta ha löst i snart kommande version 3. Ibland blir laddningen av hemsidan trögt pga nåt som går genom Google Analysis - osäker hur det fungerar men då tar det tid... Om man har haft FF på i några timmar, då kan minnet för FF ha ökat över 100 MB! En annan sak som kan även påverka är att man har installerat flera tillägg (extensions).
Jag tror inte att FF eller IE är problemet här, det är att annonserna är alldeles för tunga och drar ner sidan i övrigt. Nu har jag blockerat alla annonser och sidan flyter på bättre än den någonsin har gjort.
Jag har inget emot reklam, så länge dom inte syns och skirker och suger för mycket cpu.
Så ett tips för dom som använder firefox är att installera flashblock!
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433
Inga flashfönster varken visas eller laddas före du klickar på dom. Går även att lägga till undantag givetvis.
Då ser annonserna ut såhär:
Fast då i ubuntu linux.. Men pluginet finns även till windows versionen.
Så ett tips för dom som använder firefox är att installera flashblock!
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433
Inga flashfönster varken visas eller laddas före du klickar på dom. Går även att lägga till undantag givetvis.
Då ser annonserna ut såhär:
Fast då i ubuntu linux.. Men pluginet finns även till windows versionen.
Senast ändrad:
Hmm jag säger detsamma... ni som störs av att forumet äter cpu-kraft, har ni 486r eller?
Hmm jag säger detsamma... ni som störs av att forumet äter cpu-kraft, har ni 486r eller?
Men det är ju bara förra modellen, efter den kom pentium, och där är vi väl fortfarande kvar (dock nu snabbare än FM-bandet)
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg