Jag ar bosatt utomlands och planerar att resa till Sverige i Augusti 2016. Jag skulle da garna vilja vandra nagonstans. Jag ar uppvaxt i sodra Sverige och har aldrig varit i norra delen av landet. Jag hade tankt mig att vandra pa Kungsleden fran Abisko till Kvikkjokk. Kungsleden ar en av fa leder jag hade hort talas om innan jag borjade forska pa internet. Nu forstar jag att det finns oerhort manga andra leder ocksa. Fragan ar vilken jag ska valja? Naturligtvis forstar jag att det ar en valdigt subjektiv bedomning, men skulle anda uppskatta forslag pa "bra" eller "mest sevard" vandringsled. Sedan jag hittade 'Utsidan' har jag med stort intresse sokt information.
Jag har cirka 2 veckors tid, har tankt att ha med talt och kok, sa behover inte tillgang till stugor. Jag ar relativt van att bara 18-20 kg i 20 km, mindre van att lasa kompass sa en nagorlunda markt led ar lamplig.
Jag ar inte folk skygg men vill helst undvika alltfor mycket folk. Ar exempelvis Padjelanta ett bra alternativ till Kungsleden? Jag formodar att bada dessa har oerhort manga besokare i Augusti? Andra forslag??
Jag har cirka 2 veckors tid, har tankt att ha med talt och kok, sa behover inte tillgang till stugor. Jag ar relativt van att bara 18-20 kg i 20 km, mindre van att lasa kompass sa en nagorlunda markt led ar lamplig.
Jag ar inte folk skygg men vill helst undvika alltfor mycket folk. Ar exempelvis Padjelanta ett bra alternativ till Kungsleden? Jag formodar att bada dessa har oerhort manga besokare i Augusti? Andra forslag??