Fick tag på ett Helsport tält ur deras Pro serie i mellandagarna som jag blev jättenöjd över. Nedsatt från 5-6000kr till 2000kr så jag kunde inte låta bli. Eftersom jag oftast sover i Hammock eller Kåta utan golv tänkte jag att ett footprint måste jag ha också, dessvärre fanns det inte i butik så jag beställde.
Nu hämtade jag ut det och blev en smula överraskad över vikten på 510gr....
"Måste" jag ha ett? Självklart fattar jag att jag inte måste men är det klart att rekommendera eller hoppar folk över den detaljen och footprint är mest om man sover på vassa klippor osv?
Främst kommer tältet användas i skogsmiljö 20-25 nätter om året men även en vecka i fjällen per år.
En tanke som slog mig var att köpa en billigare mindre tarp på 150x200cm att ha som footprint som då också kan dubblera som rastskydd.
Hur gör ni?
Nu hämtade jag ut det och blev en smula överraskad över vikten på 510gr....
"Måste" jag ha ett? Självklart fattar jag att jag inte måste men är det klart att rekommendera eller hoppar folk över den detaljen och footprint är mest om man sover på vassa klippor osv?
Främst kommer tältet användas i skogsmiljö 20-25 nätter om året men även en vecka i fjällen per år.
En tanke som slog mig var att köpa en billigare mindre tarp på 150x200cm att ha som footprint som då också kan dubblera som rastskydd.
Hur gör ni?