Förvaringsaskar

Jag är inte säker på att Terräng.se har alla sina grejer synliga på sin nätbutik. Jag kan slå en signal till dem på måndag om du vill.

~Paul~

alven; sa:
Just för jägarsnus vet jag inte, men annars gillar jag starkt de rör med skruvkork som sjukhusen använder för t.ex. urinprov. Bra för olja, solkräm, ketchup etc.

Och inga roliga skämt om före och efter-användning nu, va!

EDIT:
För just snacks kan man ta en ziplockpåse i benfickan, funkar bra om det inte är stötkänsligt.
[Ändrat av alven 2007-07-07 kl 17:27]

hehe, en aning udda (vilket lätt leder till metaforer o andra tankar) idé, men inte dum alls, det rören lär ju garanterat hålla tätt iaf - bättre än filmburkar.

Brune; sa:
Hur stor är ”mindre”? För inte så länge sedan köpte jag en "ask" från Hammarplast på Silvan.
Troligtvis är det denna.

Jag söker fickmaterial, så det ska helst vara rätt låga prylar (vet inte vad max i en benficka kan vara utan att det blir otympligt, 1,5-2cm högt kanske?) och i storlek från en snusdosa och upp till klassika försvarets förband.

Har åkt runt i de lokala butikerna, men mest hittat "Lunchlådor" till plastboxar, lite för stort för en benficka... Silvan har jag dock inte besökt ännu, kanske värt en koll.

Vi har rätt platta "smörgåsaskar" (jag använder dem som det), de säljs i 3-pack har jag för mig och jag tror jag har köpt dem på Coop Forum.

Måtten är strax under 12x18x4 cm. Fast locket har "vingar" i hörnen för att det skall gå att öppna lättare, de är nog lite dumma att ha i fickan (fastnar i). Men det finns ju kniv.

Har inte haft dem till sånt där, men utöver att ha mackor i så använder vi t.ex. till påläggsskinka när vi köper storpack. Det är perfekt mått för sånt.

shadowfire; sa:
Brune; sa:
Hur stor är ”mindre”? För inte så länge sedan köpte jag en "ask" från Hammarplast på Silvan.
Troligtvis är det denna.

Jag söker fickmaterial, så det ska helst vara rätt låga prylar (vet inte vad max i en benficka kan vara utan att det blir otympligt, 1,5-2cm högt kanske?) och i storlek från en snusdosa och upp till klassika försvarets förband.

Har åkt runt i de lokala butikerna, men mest hittat "Lunchlådor" till plastboxar, lite för stort för en benficka... Silvan har jag dock inte besökt ännu, kanske värt en koll.

Om du läser på länken Till Hammmarplast så är tjockleken 45 mm, viklet är mer än dubbelt upp mot dina önskemål. Jag går just nu bet på dina önskemål.

Per

nermander; sa:
Vi har rätt platta "smörgåsaskar" (jag använder dem som det), de säljs i 3-pack har jag för mig och jag tror jag har köpt dem på Coop Forum.

Måtten är strax under 12x18x4 cm. Fast locket har "vingar" i hörnen för att det skall gå att öppna lättare, de är nog lite dumma att ha i fickan (fastnar i). Men det finns ju kniv.

Har inte haft dem till sånt där, men utöver att ha mackor i så använder vi t.ex. till påläggsskinka när vi köper storpack. Det är perfekt mått för sånt.

Där sa du något! Påläggsask för typ skinka, kalkon osv... det hade varit perfekt! Får göra en raid till Coop o se vad de har. Som sagt, med kniv o tejp går det alltid o modifiera en sådan ask, bara storleken är den rätta.

Snusburk..

dePaul; sa:
Försök likväl att ta reda på om de har denna "burk" eftersom det är den bästa undertecknad har kunnat finna ;)

~Paul~

Den burken använde ett par vänner till mig i Armén som "snusdosehållare" eller något sådant..snus var inblandat iaf! Men dom överlevde bara någon dag i en stridsväst så gick plastburkarna sönder!
Kanske håller bättre om dom bara ligger och skramlar i ryggan?

//A

Har nu varit runt på

Claes Ohlsson
Stadium
Intersport
Team sportia
Coop Forum
Ica Maxi
Citygross
Överskottsbolaget
Rusta

... och det närmaste jag kunde komma var en ask med golfpeggar på Stadium. Den asken såg dock ut att vara en sådan som man bara kan öppna/stänga 3 ggr, sedan är låsmekanismen förbrukad.

Hittade något liknande påläggsask 0,4L på Citygross, men den var för stor.

Fotade min flugask, det som är synd är att den delad på mitten istället för ett lock+ask. Den är dock perfekt att ha i en benficka, kunde ha varit nåågot större bara.
flugask.jpg

Just nu lutar det åt att jag får försöka ragga upp ngn som snusar och se om jag kan diska ut snuslukten ur dosorna.. :(

Re: Snusburk..

andy69; sa:
överlevde bara någon dag i en stridsväst så gick plastburkarna sönder!//A
Det var ju tråkigt att höra. Iof vet jag inte vad dina kompisar har utsatt burken för men likväl så låter det inte betryggande.

Personligen brukar jag inte köra över en dylik burk med stridsvagn eller skjuta sönder den med en AK4 men frågan är vad de gjorde för fel eftersom den "okrossbara" burken gick sönder.

~Paul~

Re: Re: Snusburk..

dePaul; sa:
andy69; sa:
Det var ju tråkigt att höra. Iof vet jag inte vad dina kompisar har utsatt burken för men likväl så låter det inte betryggande.

Personligen brukar jag inte köra över en dylik burk med stridsvagn eller skjuta sönder den med en AK4 men frågan är vad de gjorde för fel eftersom den "okrossbara" burken gick sönder.

~Paul~

Njaaa..vi blev inte direkt överkörda av stridsfordon :), i de flesta fall var det låsmekanismen som gick sönder först...
"Okrossbara" saker ska man akta sig för!

//A

Re: Re: Re: Snusburk..

andy69; sa:
dePaul; sa:
andy69; sa:

~Paul~

Njaaa..vi blev inte direkt överkörda av stridsfordon :), i de flesta fall var det låsmekanismen som gick sönder först...
"Okrossbara" saker ska man akta sig för!

//A
skilnaden mellan saker som kan gå sönder och saker som inte kan gå sönder är att när den som inte kan gå sönder ändå gör det går den inte att laga.
liftarens guide till galaxen

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg