Förvaringsaskar

Söker mindre bra förvaringsaskar, tex till jägarsnus i benfickan osv. Filmburkar har jag till tvättsvamp, olja mm. Det enda jag har kommit på är småaskar till typ flugor/flugfiske, men de har ju mindre fack inuti som är lite ivägen.

Snusdosa vet jag inte om det är så fräsch, går det o diska ur snuset/lukten? Finns det några andra tips på förvaringsaskar just för sådant man vill ha lätt tillgängligt under färden?

shadowfire; sa:
Söker mindre bra förvaringsaskar
Varför skulle någon vilja skaffa mindre bra askar? Vad är det för fel på kvalité??
laughing-1.gif

Skämt åsido. Militaryshop säljer en ask i en ytterst stagtålig plast som är vattentät till flera hundra meter (overkill). Den nästan runda asken går också att fästa i bältet. Storleken är ungefär som en ishockeypuck. Färgen är "Fjällräven" grön.

~Paul~

snusdosor av plast som används till tjänstemannasnus går utmärkt att diska. Använder såna till div. småprylar.

Pillerburkar

Pillerburkar för mediciner, vitaminer etc. är av bra kvalité, även om öppningen kanske är för liten för dina ändamål.

Per Brune

dePaul; sa:
shadowfire; sa:
Söker mindre bra förvaringsaskar
Varför skulle någon vilja skaffa mindre bra askar? Vad är det för fel på kvalité??
laughing-1.gif

Skämt åsido. Militaryshop säljer en ask i en ytterst stagtålig plast som är vattentät till flera hundra meter (overkill). Den nästan runda asken går också att fästa i bältet. Storleken är ungefär som en ishockeypuck. Färgen är "Fjällräven" grön.

~Paul~
haha, var visst lite nyvaken fortfarande då jag skrev det inlägg... särskrivnings-VM :)

Jag söker febrilt på Militaryshop, de hade ju dessutom bra vattenflaskor med vilket tyvärr inte ÖB hade.

Jag köpte en sådan här uppsättning på Stadium för 19 SEK. Rea.

flask_burkset%5B1%5D.jpg

Är osäker på kvalitén, då jag inte provat än. Men flaskorna verkar bra, men jag är skeptisk till bukarna.
Men 19 spänn har jag råd att förlora. Värre är om flaskorna inte håller tätt, så innehållet läcker ut. Så lite "förstörande provning" blir det innan jag fyller flaskorna med något annnat än vatten.

Per Brune

Jag har köpt ett sånt där kit flaskor förut och burkarna är väl inte direkt täta. Men flaskorna är bra och jag hade korkar med "fällpip" (eller vad det heter, alltså pip som man fäller ut) som passade på dem. Hittade jag ett kit för 19 spänn skulle jag köpa 2-3 stycken direkt för det är jobbigt att omväxlande ha schampoo eller senap i samma flaska...

Det är fällpipar på 2 av flaskorna. Jag ringde några korta samtal till paddelkompisar och frågade ”ska jag köpa en förpackning åt dig med?”

I ärlighetens namn så tömde jag nästan Stadium på alla dom hade (6 st), men jag köpte inte alla för eget bruk.

”Langning” när det är rea är väl inte olagligt :cool:

Per Brune

Hahaha, vi har ett roligt forum här. Det har kommit till min kännedom att Militaryshop har bytt namn. Det heter f n Terräng.se.

Försök likväl att ta reda på om de har denna "burk" eftersom det är den bästa undertecknad har kunnat finna ;)

~Paul~

Jo, jag vet att det var två korkar med fällpip med, men jag tyckte jag behövde fler (och hade som sagt var en näve korkar som passade, jag plockade hem dem från jobbet när de skulle slängas men de passade inte på apotekets flaskor som jag hade hoppats).

dePaul; sa:
Hahaha, vi har ett roligt forum här. Det har kommit till min kännedom att Militaryshop har bytt namn. Det heter f n Terräng.se.

Försök likväl att ta reda på om de har denna "burk" eftersom det är den bästa undertecknad har kunnat finna ;)

~Paul~
Hur jag än söker på Terräng så hittar jag enbart tändsticksask, vattentätt sådant. Ingen annan burk.

Jag söker en del på jakt- & fiskebutiker nu, jag är ju flugfiskare själv och jag vill minnas att det finns bra askar någonstans. Behöver inte vara helt vattentätt, men alltid nice om det klarar lite väta.

Köpte tomflaska på apoteket idag, de hade små rackare.
Likaså inventerade jag badrummet och hittade ett gammalt fodral till en tandskena - perfekt!

Söker vidare efter just flugfiskedosor, måste finnas billiga dosor utan innefack någonstans... en sådan vore perfekt för t.ex. jägarsnus, ryms både i benficka o bröstficka.

Just för jägarsnus vet jag inte, men annars gillar jag starkt de rör med skruvkork som sjukhusen använder för t.ex. urinprov. Bra för olja, solkräm, ketchup etc.

Och inga roliga skämt om före och efter-användning nu, va!

EDIT:
För just snacks kan man ta en ziplockpåse i benfickan, funkar bra om det inte är stötkänsligt.
[Ändrat av alven 2007-07-07 kl 17:27]

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg