Förvaring av gasol i bil?

största faran för att det faktisk blir personskador är spilld T-sprit när man skall fylla T-spritbrännaren till en trangia-kök på ljusa dagen och i solsken.

lågorna syns inte i ljuset och det kan har hunnit tagit sig ganska bra innan någon upptäcker att det blev plötsligt väldigt hett.

Under åren här på forumet så har jag sett en enda olycka (utan personskador men med pip i öronen av smällen när tuben sprack, med bilddokument) med campingasolbrännare och detta beroende av grov, i mina ögon närmast brottslig oaktsamhet och skapande av personfara genom att sätta sätta campingasoltuben ovanpå grytan man värmer med full brännarfart under, bara för att man hade ett kök med slang lång nog för att kunna göra det... klar Darvins award-historia och jag köper inte att det var hög höjd och syrebrist som gjorde att hjärnan inte fungerar som det skall - utan på rent ut sagt jäkla dumhet på den som som hanterade köket!... dessutom hade man mage att anklaga tillverkaren av köket att det var fel på denna medans det är personerna som hanterade köket felaktigt som egentligen borde reklameras eftersom de inte ens efteråt inser hur idiotiskt de har hanterat det hela...
 

Liknande trådar