Vet någon var man kan få tag på deras säckar?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Försvarsmaktens bärramsryggsäckar.
- Trådstartare That's fallic!
- Start datum
Hej,
Jag vet inte vilken säck du är ute efter, men jag hittade denna på Överskottsbolaget: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=33827 ...är mycket nöjd med den!
//Anders
Jag vet inte vilken säck du är ute efter, men jag hittade denna på Överskottsbolaget: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=33827 ...är mycket nöjd med den!
//Anders
Vilken ramrygga vill du ha?
Jag bedömer att du är något bred i din frågeställning. Försvarsmakten har haft/har en uppsjö olika ramryggsäckar, päronsäcken i grå smärting med läderförstärkningar(otroligt obekväm), LK35 samt LK70 (inte så bekväma de heller) bara för att nämna några. Samtliga dessa kan du finna på militära överskottslager. Om du är ute efter Saccis Ryggsäck 2000 säljs den av http://www.recon.se/ för 2500 kronor.
Kjell
Jag bedömer att du är något bred i din frågeställning. Försvarsmakten har haft/har en uppsjö olika ramryggsäckar, päronsäcken i grå smärting med läderförstärkningar(otroligt obekväm), LK35 samt LK70 (inte så bekväma de heller) bara för att nämna några. Samtliga dessa kan du finna på militära överskottslager. Om du är ute efter Saccis Ryggsäck 2000 säljs den av http://www.recon.se/ för 2500 kronor.
Kjell
Tack för tipset!
Ja, man kan nog inte bli annat än nöjd. Säckarna från försvaret är både billiga och stabila. Man betalar alldeles för mycket om man köper kommersiella säckar.
Ja, man kan nog inte bli annat än nöjd. Säckarna från försvaret är både billiga och stabila. Man betalar alldeles för mycket om man köper kommersiella säckar.
Ja, antingen det, eller kortfattad =)
Har du någon erfarenhet av de senaste säckarna till försvaret? (Har själv en gammal säck från 70-talet. Den går inte att använda. Det skaver överallt).
P.S.Tack för länken!
Har du någon erfarenhet av de senaste säckarna till försvaret? (Har själv en gammal säck från 70-talet. Den går inte att använda. Det skaver överallt).
P.S.Tack för länken!
Utmark; sa:Tack för tipset!
Va!!??
Har du använt försvarets säckar? Dom är kanske billiga och stabila men de är obekväma, opraktiska och rent allmänt värdelösa om man jämför med dagens moderna säckar.
Min personliga åsikt utifrån mina erfarenheter
Tydligen är smaken som baken...Jag tycker nog Försvarets säckar, speciellt de äldre, slår många moderna säckar med hästlängder. Både i form av kvalitet och komfort...Varför slänga ut flera tusen på en säck när du kan få en bra för under en hundring? Tja, man får ju inte vara med i Meindl-Termarest-Fjällräven-gänget, där allt ska vara märkt Extreme Performance förstås...Men, vad gör väl det?Heiner; sa:Utmark; sa:Tack för tipset!
Va!!??
Har du använt försvarets säckar? Dom är kanske billiga och stabila men de är obekväma, opraktiska och rent allmänt värdelösa om man jämför med dagens moderna säckar.
Min personliga åsikt utifrån mina erfarenheter
alert; sa:Tydligen är smaken som baken...Jag tycker nog Försvarets säckar, speciellt de äldre, slår många moderna säckar med hästlängder. Både i form av kvalitet och komfort...Varför slänga ut flera tusen på en säck när du kan få en bra för under en hundring? Tja, man får ju inte vara med i Meindl-Termarest-Fjällräven-gänget, där allt ska vara märkt Extreme Performance förstås...Men, vad gör väl det?
Får du verkligen plats med försvarets tält i försvarets ryggsäck?
Bra talat! Inte fan vill man fjanta runt bland märkesbögar på de trendigaste lederna! Nej, lite stil får det vara.
Väl mött.
Väl mött.
alert; sa:Tja, man får ju inte vara med i Meindl-Termarest-Fjällräven-gänget, där allt ska vara märkt Extreme Performance förstås...Men, vad gör väl det?
Bah... lappri.
Försvarets säckar var ju "meindl-thermarest-fjällräven" de också. Skillnaden är bara att det var 30 år sen. Försvarets säckar var Haglöfssäckar, och Haglöfs Borlängefabrik blev senare Sacci. Same shit, alltså
Min personliga åsikt är att det har hänt så mycket på de trettio åren att det inte finns nån som helst anledning att gå tillbaka. Men det är såklart en smaksak.
Visst är det dyrt med nya säckar (även från Sacci), men om jag skulle välja att köpa begagnat skulle jag aldrig välja till exempel en LK70. Hellre en gammal Shosho eller vad som helst.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg